sotningssats?

björne76

Välkänd medlem
16 nov 2007
294
0
16
Hej
Dax för kolvbyte i dragon 700a aset (-08a) Urvalet är verkligen begränsat i duells,24mx,rinab o allt va d hette!:eviltongue:
Finns d me i listan e det slut i lager överallt. Men fram till -04a finns d med o det e ju samma storlek så d e väl lugnt.

Men packningar.....e det samma utseende 2008 som det va 2004? för d finns inga
nyare på 700an va ja hitta?!

Ha snopro kolvarna dubbla ringspår?? I nämnda maskin alltså,(inte farfars kompis brorsas rajd)

mvh

repeter

Välkänd medlem
4 okt 2005
1.272
0
16
Borlänge
Köpte packningar o kolvar. Original hos min polarishandlare.. 700 -07
Fick hem dom samma vecka som jag beställde

björne76

Välkänd medlem
16 nov 2007
294
0
16
Ja det e ju ett snabbt alternativ att beställa ifrån!

Upplevde du att det va nått särskilt som man bör tänka på iom injektorerna lr dyl?

repeter

Välkänd medlem
4 okt 2005
1.272
0
16
Borlänge
Nej. Injektorerna sitter bara med en skruv. Men det är 3 oringar till dom, tappa inte bort dom.
Sen bytte jag bara planpackningen vid cylinderfoten.
Sen bytte jag även soppa filtret som sitter på luftburken

björne76

Välkänd medlem
16 nov 2007
294
0
16
Ja d där "billiga"filtret...gå väl inte o blåsa rent antar jag.
Iaf,kolvarna,få man fråga va dom kosta för dej? Till min kosta dom 2400kr.....STYCK!!!Fy faan.
Wiseco lr wössner hittas ej för det verka va olika artikelnr som ingen jag pratat med kan härleda till,olika kolvbults grovlekar o placeringar på kolvringsstiften...verka finnas två olika varianter på -08an...

Ja borde ha rivit först o beställt sen....men d ha man ju aldrig behövt gjort på nått annat fordon....

repeter

Välkänd medlem
4 okt 2005
1.272
0
16
Borlänge
Äh va f-n , ja kosta på orginal då jag vill att det ska hålla och funka. Sen var ju till å med kolvringsspelet på rätt sida om toleransen. Kolvbultar nya lager o ringar är ju med.
Fick lite rabatt då jag har lite spons , betalade 5000 för allt. (inkl filter)