Speedwerxkit

I See the Line

Välkänd medlem
19 dec 2013
186
0
6
Norrbotten
Hej Arctic boys!

Om ngn är intresserad av ett Speedwerxkit i mint condition till bra pris, kika in köp och sälj forumet. Mer info finns där.

Ursäkta om posten inte riktigt hör hemma här, men tänkte att alla kanske inte vittjar köp och sälj forat dagligen.
Sen är det ju i alla fall Arctic relaterat! :)

Ha det bra!

mattias_f

Medlem
9 jan 2006
34
0
1
Haparanda
Då kan vi ju vända lite på det hela. Är lite nyfiken på om dom där kitten verkligen ger så mkt.. 16hp har jag hört att dom ska ge, men ger det bara på toppen? Blir maskin bättre från botten och mellanregister? Blir effektuppbyggnaden bättre? Hållbarhet på remmar? Ljudnivå?
Nån som har eller haft ett sådant kit och vill ge ett ärligt utlåtande?

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.246
1.085
113
Stora Blåsjön
Brukar väll vara som med dom flesta "trimkit" att skotern ger ungefär vad katalogen presenterar från skotertillverkaren. Så i det här fallet kanske skotern ger sina 160+ hk. Lär knappast ge några 180hk med bara helsystem och pc5!

I See the Line

Välkänd medlem
19 dec 2013
186
0
6
Norrbotten
Då kan vi ju vända lite på det hela. Är lite nyfiken på om dom där kitten verkligen ger så mkt.. 16hp har jag hört att dom ska ge, men ger det bara på toppen? Blir maskin bättre från botten och mellanregister? Blir effektuppbyggnaden bättre? Hållbarhet på remmar? Ljudnivå?
Nån som har eller haft ett sådant kit och vill ge ett ärligt utlåtande?
Bra fråga. Har ej sett bänkpapper. Vet bara att det är en jävla skillnad mot original.
Motor och fritid i Boden hade en likadant kittad RR i Storklinten förra året. Om någon här inne var och testade lär de vittna om dess brutalitet. Sen om den ger 16 eller 20 hk ska jag låta vara osagt.

Högsta bud hittills: 9000 kr

forre

Välkänd medlem
9 okt 2004
1.231
5
38
48
Luleå
runt 10hk ger det, enligt dynotech.
Har satt ett på min M8 -11.
Låter inte speciellt högt mer vasst ljud än std
Har inte hunnit köra ännu bara testat lite snabbt

I See the Line

Välkänd medlem
19 dec 2013
186
0
6
Norrbotten
Förövrigt har jag inte hört om remslitage, ljudnivån är bra, inte alls något skriksystem. Finns klipp på youtube, och säkert bra info om ni söker! :)

Macke78

Välkänd medlem
8 mar 2011
1.554
14
36
Ja ca 10hp är vad man får räkna med, sen så kan man faktiskt plocka ut en dela av dom 10 med enbart Pcv, tänkil och kanske en slutburk/resistor. Är man medlem på dynotech finns det mkt intressant att läsa på om vad det gäller 800ho i pc chassiet.

forre

Välkänd medlem
9 okt 2004
1.231
5
38
48
Luleå
speedwerx uppger 9-10hk på deras hemsida, förmodligen är det väl under perfekta förhållanden med en perfekt injusterad motor men om gassvaret blir bättre samt att pipan snabbare når sin optimala temp och därmed ökar effekten snabbare så är det bra