Spindelbo.. hihi

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Antingen har en liten spindeljävel flyttat in i min varma och mysiga TRA eller så har jag allvarliga problem med mina remkompisar. :blabla:

Last edited:

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
han menade någ en "svartänka" Det är en väldigt giftig liten spindel lol ! Den kanskeförsökte fånga getingen i skotern ?

TobbeE_87

Guest
18 feb 2005
786
0
16
37
Sollefteå
Eh, ja dina variatorskivor såg ju inte så där väldigt vackra ut direkt... Vad är det som syns som ett svart streck ca 3cm ut från hålet i skivan, gummirester eller spår i variatorn? Hur har du kört när remmarna gått, full gas när de small? Tycker de ser lite mysko ut längst ut på skivorna också, nästan som om remmen hade slirat där med...

exlime

Välkänd medlem
22 jan 2010
234
0
16
Mina variatorskivor var helt svarta när jag smällde en rem på full gas förra helgen... inte så kul, rem överallt!

exlime

Välkänd medlem
22 jan 2010
234
0
16
Mina skivor ser ut precis sådär nu när jag kollar mer noga på din bild! Alltså, mina skivor är också så där grova närmast axeln.

Last edited:

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
de som är längst in är inget ovanligt, jag skulle snarare vara förvånad om jag inte såg de..
skavningen där är ifrån när man gasat ihop variatorn utan rem där..
Eller vid övervarvning och en för smal rem..

inget skadligt..

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Då har vi koll på det..! Bara för spindeln som byggt bo att flytta ut så jag får dit lite lättare vikter så är vi up and running innan helgen!