Sportluftfilter

ski_d00

Välkänd medlem
21 mar 2006
665
1
18
Västerbotten
Tjenare..
Jag har luftfilter på min skoter men dom har tyvär gått sönder nu:eek: ..
Så jag skulle vilja veta vart man får tag i nya helst billiga och helst på en svesnk sida där det går att beställa. Har oxå sett att det finns såkallade "snowchargers" på k&n som man bara drar över filtrena så det inte kommer in vatten å skit.. vart köper man sånna?. finns det i sverige`?
Helst svensk sida så jag förstår storlekar och sånt så man inte köper fel..
MVH Patrik

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
35
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
Tjenare..
Jag har luftfilter på min skoter men dom har tyvär gått sönder nu:eek: ..
Så jag skulle vilja veta vart man får tag i nya helst billiga och helst på en svesnk sida där det går att beställa. Har oxå sett att det finns såkallade "snowchargers" på k&n som man bara drar över filtrena så det inte kommer in vatten å skit.. vart köper man sånna?. finns det i sverige`?
Helst svensk sida så jag förstår storlekar och sånt så man inte köper fel..
MVH Patrik
Hur lyckades du ha sönder dom? Ja på www.duells.se och www.rinab.nu finns väl "vanliga" sportluftfilter...de andra vet jag ej.

R

Robin

borde väl nästan räcka med luftfiler olja på filtrena för att dom inte ska ta in vatten?

ski_d00

Välkänd medlem
21 mar 2006
665
1
18
Västerbotten
vet ej varför dom gick sönder för dom var trasiga när jag köpte den:( .
Men jag har just nu strippat ihop dom men de känns ej så säkert då.
Vart sitter luftskruven och tomgångskruven på exciter förgasarna. mikuni 38 elelr va de är..
för den går inte så bra just nu. bluddrar på låga varv.. tror att den får för mkt luft för dne dör om man ger full gas och det blev bara sämr enär jag tog loss filtrena