Sportskoter 600 cc 75 000/ Iq rr fråga

Ben-dover

Välkänd medlem
11 nov 2010
124
0
6
Hej!

Jag hade tidigare lägre budget men har fått jobb i sommar och garanterad inkomst så jag fick låna pengar tills dess. Vill ha en sportskoter för HÖGST 75 så föreslå inget över det. 44 matta minst, och i bra skick!

Vad ska man gå på? Har självklart kollat ut några skotrar och har sökt på dem så jag har koll. Men det kan alltid vara kul att höra om något rekommenderas som man inte tänkt på tidigare.

Hur många mil kan man få ur en RR? Känns som de är slitna väldigt tidigt. Beror så klart på vem som kört men är de generellt sett driftsäkra eller?

De skotrar ni länkar kan ni även lämna tips på vad som är viktigt att kolla på/ vad skotern har för brister så man vet det när man åker och ska titta på skotrarna.

Mvh

Landström

Välkänd medlem
4 jul 2009
840
2
18
En Iq kan hålla lika länge som en "vanlig" skoter om jag säger så.
allt beror ju såklart på hur den är körd och omhändetagen.
IQ RR har samma motor som dom andra polaris 600. en liberty 600 som sitter i dom flesta maskiner.
så det är ingen sönder trimmad motor som måste ha service hela tiden.

du ska inte vara orolig för att den inte håller.
däremot så ska man trivas på en IQ så är det full attack som gäller , ingen komfortmaskin om man säger så.
desto hårdare du kör desto bättre trivs den.

Ben-dover

Välkänd medlem
11 nov 2010
124
0
6
Har sänkt budgeten till 70 000. Måste ha en skoter snart! VIll ju gärna ha en rr, men de som dyker upp i rätt pris är så långt ifrån där jag bor. Vad bö jag kolla efter!