Vet inte om det är fel att posta det här på projektplatsen, kanske skulle ha valt ATV delen ist.. man skit samma tänkte bjuda på några bilder på hjulingen.
Blev ett impulsköp i mars pga den dåliga vintern vi hade.
Började med att bocka till hasplåtar, känns som att det är de viktigaste att ha.
Sen blev det till att göra en frontbåge, anledningen till att jag gjorde egna är att en polare köpte moosebågar som blev knöliga och såg ut som ostbågar på ganska kort tid.. känns som man kan ha roligare för dom nästan 6000 kronorna.
Lite slipning på de så
Blästrad och sen lackad.
Monterad
Blev ju tvungen att ha en bak också
Det fina med att göra egna bågar är att man kan göra dom mycket tajtare än köpebågarna så inte sly och skit kan åka in mellan bågarna och chassiet.
Sen blev jag tvungen att skaffa lite mustigare däck också 30" maxxis zilla, och en packlåda
Och v-kitt
Hittills så har det gått åt en framdiff, en vänster ytterknut och en höger ytterknut fram. Är sjukt nöjd med hur fyrhjulsdriften med den automatiska diffen fungerar, man märker inte ens att det ena hjulet börjar slira innan den låser diffen. synd bara att drivknutarna verkar vara gjorda av glas..
Blev ett impulsköp i mars pga den dåliga vintern vi hade.
Började med att bocka till hasplåtar, känns som att det är de viktigaste att ha.
Sen blev det till att göra en frontbåge, anledningen till att jag gjorde egna är att en polare köpte moosebågar som blev knöliga och såg ut som ostbågar på ganska kort tid.. känns som man kan ha roligare för dom nästan 6000 kronorna.
Lite slipning på de så
Blästrad och sen lackad.
Monterad
Blev ju tvungen att ha en bak också
Det fina med att göra egna bågar är att man kan göra dom mycket tajtare än köpebågarna så inte sly och skit kan åka in mellan bågarna och chassiet.
Sen blev jag tvungen att skaffa lite mustigare däck också 30" maxxis zilla, och en packlåda
Och v-kitt
Hittills så har det gått åt en framdiff, en vänster ytterknut och en höger ytterknut fram. Är sjukt nöjd med hur fyrhjulsdriften med den automatiska diffen fungerar, man märker inte ens att det ena hjulet börjar slira innan den låser diffen. synd bara att drivknutarna verkar vara gjorda av glas..