de kanske de är ;P va ska jag göra med dom ?vakuumslangarna kanske är ett tips ?
kan vaacum slangar göra så den spottar tillbaka bensinen eller ? den spottar bensinen inn i luftburkenbyt ut dom mot nya och se om det blir nån skillnad hls wildcat 1000triple
har hafft löst reedventilerna, dom där "flärparna" är hela, men dom glipar lite grann på en sida på en reedventil. vet inte om det gör nånting. men dom är inte spruckna eller så.skulle ge förgasarna&reedventilerna om du har såna en översyn och titta så att allt är ok.
det brukar vara så att det spottar ut lite bränsle genom förgasaren lite grann ändå.
det är därför det brukar vara lite fuktigt i luftburken.
det är kolven som trycker ut lite grann bakåt innan den stängt insuget(kolvstyrt insug).
är mycket bättre på reedventilsmotorer.
har hafft löst reedventilerna, dom där "flärparna" är hela, men dom glipar lite grann på en sida på en reedventil. vet inte om det gör nånting. men dom är inte spruckna eller så.
har vänt på dom, men ingen skillnad :/Det ska nog inte glipa nått.det kan gå.om hålmönstret stämmer,lossa på reedläpparna och vända på dom.då få du bort glipan.detta ha jag gjort på min crosshoj ifs.beror på skruvhålen.
beklagligt...då ha iaf inte jag nå mer tips. dom kanske ha tappa spänst o behöver bytas?!har vänt på dom, men ingen skillnad :/