Sprättlappen bort --> sämre kylning? Lynx racing 440

-Sam

Medlem
27 jan 2010
22
0
1
Finland, Vasa
Ja som rubriken säger, om man tar bort sprättlappen där bakifrån, inverkar det på kylningen? eftersom lappen är lite böjd på så sätt att den "styr" snön lite mera dit uppåt men har den stor inverkan? :D

Tack!

JS

Välkänd medlem
30 jan 2007
596
1
16
Haparanda/Kiruna
På förra skotern körde jag bara utan lappen där bak och den gick då inte varm nån gång även fast de var väldigt låga kammar.

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
spelar inte så stor rol, har kört utan på min g-type och den har bara lampan för att den går varm lysit på när man kör efter stenhård led, men det avhjälper man genom att köra utanför leden då och då. och mn får bättre lössnö förmåga utan stänkan för den får iväg snön och trycker inte tilbaka snön i tunneln och ut framför mattan så det blir ännu mer snö framför den

Lynx91

Välkänd medlem
12 jan 2011
136
0
6
Fagersta
Har en likadan skoter. Så klart att den även har en funktion då snön styr upp. Men borde vara konstigt att den blir varm då du kör utan.

MAarkus

Välkänd medlem
1 sept 2010
278
0
16
Älvdalen
jag hade en f7 förra året och när jag körde utan stänklapp så blev den för varm med jämna mellanrum när man körde på leden och med den på blev den aldrig för varm

AnimaL

Välkänd medlem
18 apr 2005
1.020
2
16
49
Umeå - Yttersjö
På Lynx tror jag det spelar mindre roll då dom har rätt generöst dimensionerat kylsystem.

Det ska ju samlas snö där! Jag skulle inte köra utan , känns onödigt men jag har ju ingen Lynx! :D