spray till huv!

poffe

Medlem
15 jul 2009
16
0
1
Leksand
Hej!

Vilken färg ska man använda när man sprayar en crosshuv som är ganska så mjuk i plasten fär att få bästa resultat och livslängd?

Tacksam för svar!

Nordmarken

Aktiv medlem
16 jan 2009
84
0
6
Det funkar perfekt att köpa en lite dyrare färg på burk tex billack tror jag det var.
Sedan när jag lackade min huv använde jag Grundlack,färgen och skyddsklarlack.

jag lackade 1-2lager grundlack som torkade på sisådär 10-25min sedan så lacka jag 1-2lager av den vanliga färgen, nu i mitt fall vit :rock:
sedan så använde jag mig av en skyddsklarlack som är stenhård och skyddar färgen mycket bra och ger den dära lilla extra glansen, med den lacka jag också 1-2lager

för mej räckte det med 1 burk av vardera och det kostade 99kr st på ok i gällivare;)

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
Jag lackade med biltema mattsvart utan grund eller klarlack.
Blir det en skada är det bara bränna dit lite ny färg.

vector_

Välkänd medlem
2 aug 2009
128
0
6
Luleå
Slipade ner orginal lacken på min huv med fint sandpapper. Sen på med svart matt bil lack 3 lager. har hållit hela vintern . Man behöver inte lägga ner spec mycket arbete. Kommer ändå bli repig å jävlig efter ett tag... :D

Blaeckvard

Välkänd medlem
1 dec 2008
598
0
16
Viksjöfors
Kör "riktig färg" det vinner du helt klart på i längden.
Inga spray burkar! Har man råd med cross huv kan man väl kosta på sig riktig lack. Gör man det själs blir det ju inte dyrt. Färgen kostar ca 5-600 ut till kund och du klarar dig lätt på 1 liter totalt.