srx 700 går sur

Mickesrx

Välkänd medlem
18 apr 2006
117
1
16
Övik (Utanför stan i en by)
Hej!

Jag har en srx 700 2000 och efter ett byte av förgasare så går den fortfarande sur, det smäller ibland precis som om den får mycket soppa, den gjorde likadant innan förgasarbyte också.
Luftfiltret är rengjort och även de nya förgasarna.
Det lustiga är att för några år sedan så tändes lampan för oljenivån, givare kollad och jag ser inget fel på den, då tvärblev motorn sur och har aldrig velat gå riktigt rent på tomgången och den drar mer soppa än vad den någonsin gjort.
Sen en annan sak, när jag skulle lufta kylsystemet vid förvärmningen så gick gängen sönder helt oväntat, vad kan man göra åt detta?, gänga nytt eller?

Jag är tacksam för tips på åtgärder.

Mvh Micke

tree climbers

Välkänd medlem
11 feb 2011
436
1
18
norrbotten
har du kollat så du har rätt bestyckning i gasarna.
srx 700 Års mod 2000. Cyl 1 stl 147,5. Cyl 2 och 3 har stl 146,3
Lågfarts munstycke stl 42,5
Luftskruv 1-1/8 varv

kolla avgasportarna så inte nån vajer eller giljotin gått sönder. för har en giljotin gått sönder så öppnar den ju inte porten och då gården inte riktigt bra. vad kör du med för luftfilter? kör du med vanliga uni filter så kan jag säga direkt att hiva åt h*l*e*e. sätt riktiga filter istället. kn filter eller uni filter (snowpods) som är avsedda för skoter. skotern mår bättre av dom. som du skriver att olje lampan tänds. kan bero på nått. ta och se över kabelstammen som går under motorn. ta och gå igenom den. brukar vara ett vanligt fel på dom äldre tripplarna.