Srx 700

Victoria

Medlem
8 jan 2011
20
0
1
Ångermanland
Hej. Har fått ett problem med min Srx 700, den knäcker 1 eller 2 stift när den är kall.. Nån som har någon idé om vad det kan vara för fel? För i fjol efter att vi drog om elen eftersom det var skador på dom gamla kablarna sedan skickade vi in statorlindning och den var det inget fel på. Efter det gick den felfritt tills nu i vinter vi skulle starta upp den efter sommaren så har den som sagt börjat knäcka 1 eller 2 stift. Vi bytte även tändhattarna idag och det blev ingen skillnad. Skulle vara glad för svar! :) / Victoria

rtx144

Välkänd medlem
9 nov 2011
330
0
16
Sävast
Man måste vara mycket sparsam med choken på srx 700, Filippa tillbaka den efter några sekunder efter att motorn startat. Annars vete tusan?

tree climbers

Välkänd medlem
11 feb 2011
436
1
18
norrbotten
Precis när du fått igång maskinen flippa tillbaka choken. vilken års mod har du ? har annars en komplett kabelstam med Cdi till års mod 2000.

Sen ska man köra på br9ecs stift och tanka 98 oktan. det är obligatoriskt.
Annars kan den börja spika....

Last edited:

Victoria

Medlem
8 jan 2011
20
0
1
Ångermanland
Joo jag vet att dom är sjukt känslig på choken och jag använder den sparsamt.

Det är en 98:a. Kanske ska testa o köpa såna stift då..

Mr-twostroke

Välkänd medlem
16 dec 2011
521
9
18
Luleå
Skall vara Br10ecs till 98:a.Jag brukar rekomendera att starta 1:a tanken med vanliga Br9es och inga långa fullgas repor med srx:en pga dålig soppa efter sommar vilan.

tree climbers

Välkänd medlem
11 feb 2011
436
1
18
norrbotten
har aldrig hört eller sett någon köra med br10esc. esc stiften är rätt dyra ca 130 spänn styck.
br9ecs ska det vara, till och med yamaha rekommenderar.

innan man ställer skotern på sommarförvar så ska man tömma tanken och köra slut på bränslet i gasarna,

Mr-twostroke

Välkänd medlem
16 dec 2011
521
9
18
Luleå
98 skulle ha 10or men det går bra med 9or men det skall vara ecs, kolla på yammas hem sida där står det.Har aldrig haft några bra champion stift i mina skotrar & det är många.