SRX dör bort ibland.

JANIJANI

Välkänd medlem
11 feb 2007
940
0
16
Vasa
Tjena, har ett problem me min srx, när den är kall/halvkall så brukar den dö bort i ca 5-10 minuters intervaller, ungefär som att slå på stoppknappen i farten.. och när man startar igen backtänder det en gång och så startar den! Jag har mina aningar att de kan va att den får för mycker ibland.. för de är större munstycke än orginalt.. när den är varm händer de sällan...? vad kan felet vara? tännstiften blir våta väldigt lätt också och den har ätit 3 stift renn denhär vintern.. tacksam för svar :ciao:

mbsxr

Aktiv medlem
12 feb 2009
56
0
6
Boden
Kolla kablaget som går under motorn, vanligt att det blir kortis om den ligger och nöter mot något och då får man konstiga fel. Precis samma symptom fick jag på en srx 700 -00 och det var kablaget.

Andersson

Välkänd medlem
31 jan 2007
1.338
1
16
Kiruna
säger som mbsxr kolla kablaget vanligt fel på alla SRX. Första jag gjorde när jag inhandlade min var att dra om kablaget under motorn eftersom det är så otroligt dumt placerat.

JANIJANI

Välkänd medlem
11 feb 2007
940
0
16
Vasa
de kan bra hända de e nåt me det, för att halvljuset funkar itne heller, eller de blinkar ibland.. inte intrumentbrädan funkar heller när mna har på halvljus

Johansson..

Välkänd medlem
14 apr 2007
606
1
18
Kalix
Kolla kablarna som går under motorn. Kan vara kortslutning där så att lyset inte funkar. Jag har dragit om kabelstammen på min sxr 700. Så jag låssade pipa, luftburk, förgasare och motorfästena på magnapullsidan. Sen pallade jag upp motorn och drog fram kabeln och drog den över magnapullen och ner där kabeln gick tidigare.