[Uppdaterat: Senast editerat den 01-Apr-03 kl 11:21 AM (CET)][Uppdaterat: Senast editerat den 01-Apr-03 kl 11:21 AM (CET)]Skillnader på SRX och SXR:
SRX
- 600 eller 700cc 3-cyl, trippelpipor, rörliga avgasportar
- Framfjädring 178mm, Bakfjädring 203mm
- Smalare spårvidd (40,9")
- 23,5 graders castervinkel
SXR
- 500cc 2-cyl, 600cc 3-cyl, 700cc 3-cyl, singelpipa
- Framfjädring 229mm
- Bakfjädring 292mm
- Bredare spårvidd (42")
- 25,5 graders castervinkel
- Annan huv (lite mer slimmad än SRX)
Sammanfattningsvis:
SRX är gjord för lite slätare leder och öppna ytor, underbar motor, mycket 'gokartkänsla'.
SXR tål stora gupp bättre, lite mer allroundskoter än SRX, de 3-cylindriga är mycket tacksamma att trimma (upp till 30hkr extra kan fås med trippelpipor, reed spacers, och tunnare topp-packning - alltså helt utan ingrepp i motorn)
Värt att notera är att många har konverterat sin SRX till den längre fjädringsvägen som SXR har. Det är en ganska okomplicerad ombyggnad, nya dämpare bara + några smådetaljer.
Håll dig till årsmodellerna 2000 eller nyare.
---------------------
Celeritas Vitae Est
---------------------