Börja med att titta i kabelhärvan där CDI-boxen sitter. Dra isär kopplingarna och kolla om du har oxid där, isåfall gör rent. Ta en och en så att du inte blandar ihop trådarna.
Är detta okej så letar du på den svart-vita kabelns snabbkoppling vid CDI:n och drar isär den, du har då kopplat bort dödare, stoppknapp och startnyckel. Får du nu gnista så har du fel på dödarkretsen. Om den startar med den svart-vita bortkopplad så måste du dra upp choken för att stoppa motorn, alternativt rycka av tändstiftshattarna men det brukar sperra så besvärligt i fingrarna :madgrin:
Har du inte gnista ändå så får du testa tändspolen. Skruva av tänstiftshattarna och mät resistansen mellan ändarna på tändkablarna. Du ska få ungefär 5Kohm.
Har du bra värde på tändspolen så mäter du tändstiftshattarna, de ska också hålla 5Kohm.
Har du nu inte hittat något fel, så är det troligt att det är CDI-boxen som gett upp.