Ställa in förgasaren rätt med U.F.O brickor!

Granberg

Välkänd medlem
17 okt 2006
919
0
16
Arvidsjaur
Jag har köpt ufo brickor till min Indy 500 men jag jag vet inte riktigt hur förgasaren ska ställas in! Tacksam för alla svar :)
 

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Satte U.F.O brickor på min gamla mxz 470.. Deet enda som behövdes på den var att byta munstycken.. Sen gick den kanonbra..
 

lars

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.496
0
16
Jag monterade bort ufobrickorna på min gamm-enduro. Lågfartsmunstycket va typ en tredjedel så stort som original då, vad jag minns. Kör numer med flatslide-gasare, bättre investering om man hittar billiga begagnade
 

Mika

Välkänd medlem
1 jan 2000
140
1
6
Jag har 12,5 lågfartsmunstycken i min storm med ufo men ska byta till 10 då den går lite fett satt 55:eek:r i den när jag köpte den.då gick det att kallstarta den utan choke.
 

lars

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.496
0
16
Låter underbart, nästan synd att man inte har rundtrottel :D
Ja, men du... min skoter blev som sagt bra mycket rappare med riktiga förgasare (från en lynx 440 -01) än vad den var med originalförgasarna med UFO. Och ja, jag såg smileyn men ville bara tala om det.
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.769
844
113
Kramfors
Jag tycker rundtrottelgasare blir effektivare än flatslide med ufo. Jag plastar mina själv visserligen men de funkar likadant. Lågfarten hamnar på allt från 10" till 15" högfarten orörd i många fall ,,ev lite sänkt nål. det bildas så hög avsugning av munstyckena med ufo därför måste man ner i best på lågfart o ev nål.

Jag har även nyligen läst om en bänktest någ trimfirma gjort i staterna mellan flatslide vs rundtrottel med samma borr och då vann rundtrottelgasarna med ufobrickor i både rapphet och effekt.

Jag kör ju Lectrons förgasare som är vassaste i svar man kan köpa ,,men faktum är att de gammla vm mikunisarna med både självbyggda ufo och powerving + powerjet svarade snäppet värre. Powerving både före och efeter trottel ger brutalt svar och lägre förbrukning på ledåka .
Lectronarna hade också powerjetmunstycke men inte dubbelsidiga Powerwings så lite fuskfördel vm mikunisarna där.

Varför kör jag då inte gammelfarfar vm mikunisar??? Helt enkelt för de är tunggasade (3 st) och gasjäkeln hänger sig vid pulversnöåka och vissa temraturer.