Ställa in tändning : Yamaha ET340

Daytripper

Medlem
26 nov 2007
22
0
1
Telemark
Tenningsplata på min Yamaha ET 340 TR 83 mod har løsna. Jeg trenger hjelp for å finne den riktige posisjonen for rett tenning. Har satt det fast slik jeg tror det skal stå, men jeg lurer på om noen kan fortelle meg at det er riktig slilk det står nå[bilde].

Takk for all hjelp!

Mr Sm-X FR

Välkänd medlem
17 mar 2007
538
0
16
Lauker
Nog ser ju det där rigtigt ut, men du har även en inställning på givarspolen, det är den minsta på plattan

Daytripper

Medlem
26 nov 2007
22
0
1
Telemark
Takk for svar! Har tenningslamper og tenningsverktøy for å måle TDC. Tror ikke at giveren til tenninga har forandret posisjon, så nå er motoren satt sammen igjen. Planen er å måle tenninga med en tenningslampe, det finnes et merke på svinghjulet som jeg tror skal passe med det andre tenningsmerke som er i blokka. Svinhjulet hadde aldri vært av før, så det var veldig grisete av totaktsolje. Alt er selvfølgelig rengjort og jeg håper at gnisten som før var svak blir slik den skal.

Mr Sm-X FR

Välkänd medlem
17 mar 2007
538
0
16
Lauker
Har en rep handbok för ex440 kanske bilderna i den kan hjälpa, skicka ett pm med din mail adress ska jag se om jag kan skicka dom, eller så får du hela rephandboken, ska även gå och se om jag hittar för et340