stötdämpar renovering?

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
någon som vet hur lpc-service i övik är? dem e rätt billig som de såg ut på en annons nu.. 350 kr st.

någon här på forumet som renoverar dämpare??

har 4 st walkerevans dämpare som säkert har sett bättre tider!

kom gärna med förslag på firmer som utför och som e duktig inget minus om de blir billigt också!
 

Jaockala

Välkänd medlem
28 nov 2009
658
0
16
350kr tycker jag låter billigt.. det byts ju inte packboxar osv som blir slitet, utan enl. vad som står görs det bara rent och ny gas och olja (det finns ju en anledning till att dom har blivit slut, packboxar etc kommer ju fortfarande vara slut och dämparna lär väl bli lika trötta omgående) .. ?
 

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
Ja men om dem ser att packboxar e dåliga måste väl dem ringa till mig och säga att dem e slut och måste bytas eller?

Annars e de som att jag kör in en bil på jobbet och ska byta kamrem och ser att vevaxeltätningen läcker men säger inget om de fast att de skulle ta mig 15 minuter och byta men ger fan i de..

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Läcker packboxen runt kolvstången?
Det är väldigt sällan man byter packboxar i en dämpare.
Internt är det bara nån o-ring som kan behöva bytas ibland.
Det som gör att den tappar orken kan bero på en del andra saker, tappat gastryck, att den blandat olja och gas mm.
Man byter oftast bara olja...
La in en tråd om detta för några dagar sen:
http://forum.snowmobile.se/showthread.php?51658-Ta-hand-om-dina-dämpare...
 

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
Ne alla dämpare är torr och fin.. jag vill ha dämparna fram lite hårdare och den främre i boggien. Och byta olja och gas.. men jag vet inte hur dessa Walker evans dämpar funkar de e ju ingen fjäder på någon..

Sent from my HTC Desire using Tapatalk