Stötdämpare nytro xtx Bra eller dåliga ?

RobbanSWE

Välkänd medlem
14 jun 2009
563
9
18
Umeå
Hej

Funderar på attrenovera stötdämparna på en xtx-09 men hur är det är dom bra?
Eller är det bättre att satsa på att köpa öhlins eller fox direkt ?
Någon som har shimsat om sina med bra resultat ?
Hörde även att man kunde svara om dom så att man kunde montera bättre tätningar,Någon som gjort detta ?

Synpunkter önskas från domsom kan detta med dämperi !

Mvh:Robert

rojo8515

Välkänd medlem
25 feb 2006
192
0
16
Det sitter ju "exklusiva" HPG Clicker dämpare på XTX 09 så de måste ju vara värt att renovera dem. Om du inte är helt fixerad vid att det ska sitta knallgula dämpare på din skoter så får du nog allra mest dämpning för pengarna genom att renovera dem du har. KN Racing är duktiga på att renovera dämpare, har använt dem tidigare. Läste en kommentar från någon som provkört en Nytro TTX, "kanske lite onödigt dyra dämpare på en sån här skoter" var hans synpunkt.

Jag har kört 350 mil ledkörning på rätt mycket dåliga leder med min XTX 09 och tycker fortfarande att dämparna gör ett toppenjobb.

Fast det finns ju dom som kör slut på sina dämpare på en vecka så allt beror ju på hur du använder skotern.

Eliminator

Välkänd medlem
6 feb 2006
1.120
0
36
Sundsvall
Jag har -09 xtx med dämpare renoverade och shimsade från Kn-Racing. Allt funkade mycket bra tills att övre fästet på främre dämparen small av. Vet inte om det var någon isbildning/för hårt shimsade dämpare
som gjorde det.
Jag har nu modifierat och monterat in en fullt justerbar dämpare från en rtx och det funkar än så länge bra (har kört 10mil)