Stannar vid pådrag?

NiklasF

Medlem
1 mar 2011
12
0
1
Stockholm
Hej
skotern är en GTX 550F gått bra men nu så kan man köra ca 5 min sen så låter det som att den går på en cylinder och stanar men jag kan starta den direkt och den går en stund tills den stannar igen presis som den är årkeslös, Jag har kollat att förgasarna får soppa och det får dom. sista gången den stanna kunde jag ej dra i startsnöret och inte gick den runt med batteri heller. efter ca 10 min gick det att starta den , kan den ha värmenypt?
Stiften är ok testa med nya kan det vara så att den får in luft och att det gör att den stannar ?? tacksam för svar

Lynxi

Välkänd medlem
20 jan 2006
890
3
16
Luleå
Det kan absolut ha värmenypit, om den gått snålt pga igensatta munstycken, alternativt hål igenom insugsgummina.

Trapper 602 (503)

Välkänd medlem
23 apr 2009
1.288
1
16
29
Haparanda Kommun
Det kan absolut ha värmenypit, om den gått snålt pga igensatta munstycken, alternativt hål igenom insugsgummina.
Håller med dig Lynxi.
Det är vad som hände med Grizzlyn i fjol, men det lustiga var att det var cylindern närmast fläkten, men det hade säkert blivit omkastat av tidigare ägaren då den andra cylindern hade liknande skador men inte lika grova, så han hade väll slängt den skadade cylindern mot fläkten för att den skulle få gå lite svalare.

NiklasF

Medlem
1 mar 2011
12
0
1
Stockholm
Okej vad tycker ni man ska göra då byta insugsgummin och göra rent förgasarna ?
och kan det vara så simpelt att det blir is i F-gasarns om den står i garage sen kör man ett par mil ?
hur gör man rent dom jag är ny på detta men öpnade upp dom och det gjorde ingen skilnad antar att det är i kanalerna som det kan fastna skit och is?

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Ja iprincip behöver du öppna förgasarna skruva loss alla munstucken och annat som finns där och rengöra allt. Det kan ju sitta smuts lite varstans.