Jag har EXAKT samma problem, det är primer på dom maskinerna och primerslangen går direkt till slutet på förgasarhalsen (nästan vid insuget alltså)
Det innebär ju att om den startar på primern behöver den inte få sås ifrån "vanliga" stället. Det mest troliga är alltså att soppan tar slut skulle jag tro.
Det konstiga för mig är att när jag håller på ett tag blir den helt plötsligt svinsur, fast det är olika ifrån gång till gång.
Jag har inte orkat ta tag i problemet än men såhär gör jag:
Drar i snöret, då tänder den på 1,2 eller 3dje rycket, fort som ögat trycker jag på primern för att hålla igång den, ibland lyckas jag på första försöket, ibland dör motorn när jag gör det och blir sur, ibland måste jag göra om det typ 3grr...
Men i helhet fungerar det hyffsat bra.
Till sommaren tänker jag, rengöra förgasare, filter, luftburk, bränslepumpar, tanken, slangar med mera och även byta bränslefiltret vid tanken, byta insugsgummin, och felsöka alltihop, eller ja helt enkelt gå igenom hela såsavdelningen...
Någon som vet mer exakt vad problemet är? Jag vet att det är _MÅNGA_ Mach ägare som har problem med exakt detta.