Startar ej !!!

kiruna92

Välkänd medlem
12 feb 2007
108
0
6
hej har en renegade 600ho -04 rev som stått i varmgarage under sommaren, så i går när jag skulle starta den så ville den helt enkelt inte igång , har inte haft bort batteriet , skotern går runt , och har endast lossat några elkablar med clips (om ni förstår vad jag menar ) när jag skulle byta styre. startar inte ens med starthjälp :( vad kan det vara ?? tacksam för snabba svar

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Du har inte råkat dra itu någon kabelkontakt när du bytte styre? Är ganska säker att du ska ta och kolla upp så allt är rätt vid ditt styre. Felet är förmodligen där.

brainstorm

Välkänd medlem
7 nov 2007
420
0
16
riksgränsen,östersund,göteborg
finns det ngn gnista på stiften?finns det de så får den förmodligen inget bränsle!Det brukar dunsta bort bensin från förgasarna då de står över sommaren...så man kan tex blåsa i tanken en stund med munnen o hålla ett tryck där så brukar soppan snart ta sig ända fram till gasarna så du slipper dra som ett mongo o bli helt slut.

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Skotern startar inte FOR DUMMIES v0,1 beta

1: ta lös stiften och kolla om dom är torr eller blöt.
2: Kolla om du har gnista.

Vanligt är att stiften lagt av eller att man helt enkelt glömt att slå på bränslekranen. Verkar allt vara som det ska kan man alltid kolla kompression (Kompressions mätare finns att köpa på typ mekonomen för 200 kr. Bra grej att ha!)