Startar inte med nödstoppen/säkerhetslinan inkopplad

B0HM4N

Välkänd medlem
24 mar 2010
178
0
16
Storuman
Tjenare! har fått ett problem med min prox2a. Det är så att de var bytt tändingslås på den då jag köpte den och då var nödstoppen borttagen. Så jag köpte en polaris orginal som passade rakt av där den gamla suttit. Men nu när jag försöker starta skotern så går den inte igång med nödstoppen ikopplad. Men startar direkt då man kopplar ur den.

Någon som vet eller tror sig veta vad felet är?

B0HM4N

Välkänd medlem
24 mar 2010
178
0
16
Storuman
kan inte ha bytt plats på några kablar eftersom jag inte rört några utan bara kopplat in en ny nödstopp (polaris orginal) som passade i kontakten där den gamla suttit.

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
Så vitt jag vet sitter det inte nödstopp på prox2 original ? på min satt den ingen på, och inte heller på flertalet på blocket.
hursom monterade jag dit ett universal, men glappa och var bara irriterande så kopplade ur den

B0HM4N

Välkänd medlem
24 mar 2010
178
0
16
Storuman
Det finns då en kontakt bakom tändningslåset där den nödstoppen jag köpte passade och de va en polaris orginal från en pro xr800a. och det va ett hål i plasten brevid nyckeln som va tomt då jag köpte skotern och jag gissar att de suttit en nödstopp där eftersom den jag köpte passade in perfekt där.

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
jo, på min förra var de också inget dödmansgrepp när jag hade den. antingen sitter de ingen där original eller racklar dom så folk tar på dom..

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Finns bara 2 kablar till dödmansgreppet. Går inte koppla fel. Antingen är det brytande eller ledande system. Är för tidigt på en måndag för jag ska kunna säga vad det är du har. Men du ska ha den andra modellen.

Trapper 602 (503)

Välkänd medlem
23 apr 2009
1.288
1
16
29
Haparanda Kommun
Det finns nödstoppar för slutet och öppet system, slutet system ligger stoppen på och när kontakten dras ut så dör motorn, ett öppet system går motorn när det är frånkopplat och dör när stoppen dras ut, den kortsluter dårå, sånt system är det i min Grizzly. Hade jag vart du hade jag tagit en el testare och kolla det där...

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.539
414
83
Malå/Adak
Har du köpt en Polaris Orginal nödstopp så behöver du inte oroa dej för om du har rätt typ, (slutande/brytande,) av kontakt, då har du rätt modell och behöver bara lista ut vart den ska kopplas in.

Det följde förmodligen med inkopplinginstruktioner med nödstoppen??
Om inte annat så brukar jag bygla in nödstoppen på kablarna som går till stoppknappen på styret, med en multimeter och lite funderingar brukar det inte vara något problem att lista ut vilka tåtar av dessa som ska gå över nödstoppen