Startar KNAPPT

Xipper

Medlem
3 dec 2012
40
0
1
Tjena, har en Ski-doo rev 600 ifrån 2003, köpte den nyss och när jag köpte den så starta den direkt. Sen tog vi hem den, och det va ca 15- ute så ingen extrem kyla direkt och då behövde jag rycka 20-30 ggr innan den gick igång, kollade tändstiften och dom va bra, kom massa gnistor. När skotern är varm går den igång på första draget, några förslag vad osm kan vara fel?

Xipper

Medlem
3 dec 2012
40
0
1
Nej, har inte någon kompmätare, får köpa det imorgon, om det visar sig att det är fel komp, vad gör jag åt det då? (första skotern så är inte så kunnig)

Xipper

Medlem
3 dec 2012
40
0
1
Okej, men är ju konstigt eftersom att den startar på första rycket när den är varm... kanske kan vara dåliga tändstift ändå?

Xipper

Medlem
3 dec 2012
40
0
1
okej så kompen är checkad, båda cylindrarna låg på 7.8~, osäker på vilken enhet det är men det vet väll ni, då över till tändstiften, finns det vissa sorter som presterar sämre i kyla? (i så fall kanske sådana jag har)?

Jeppolito89

Välkänd medlem
16 okt 2012
188
0
16
Alla motorer är grinig när det är kallt. Prova byt tändstift, osäker på vad det ska vara.. Dock har jag en rev 600 själv också, och den startar alltid på 4-5 ryck även vid sträng kyla (-25)..

Xipper

Medlem
3 dec 2012
40
0
1
okej, ah men jag behöver 20-40 ryck så nånting är fel, men absolut, ska ta reda på vilka tändstift det ska vara :)

Xipper

Medlem
3 dec 2012
40
0
1
Chokevajern är inte av, och den verkar inte alls vara trasig. Insugningsgummin kanske behöver bytas? någon som vet ungefär vad dom tar för att byta de på verkstad?

Xipper

Medlem
3 dec 2012
40
0
1
Oljan är säkert billig, vet inte va han som hade den innan använde men lär väll byta de också! Ja det är en ski-doo.

Xipper

Medlem
3 dec 2012
40
0
1
Kan tillägga att när den väl går igång, så lägger den av, som att den inte får tillräckligt med soppa, sen kan det bli så ett par gånger innan den går bra!

Xipper

Medlem
3 dec 2012
40
0
1
Nej, som jag skrev tidigare är jag urusel på att meka, men ska ut och kolla, föggen=förgasaren?^^