startfjäder :S

natti84

Medlem
25 jan 2012
6
0
1
Älvdalen
Är det nån som har något tips om hur man sätter ihop en start fjäder enkelt?, får seriöst ett psykbryt snart , skiten bara hoppar ur hela tiden :-(

m1cr0n

Välkänd medlem
4 feb 2010
111
1
18
Bergsviken
Har nyss bytt startsnöre(första ggn) innan jag visste att det gick att byta utan att ta lös linhjulet:mad2: höll på att rulla fjäder fr 20.30-00.30. Enda tipset jag kan ge dig är att gå in på youtube och sök. Finns en heldel videos där folk tipsar om sätt som underlättar.

Du kan ju prova spika en spik i en något stadigt, typ arbetsbänk. Rulla så tight som möjligt. Sedan dra fast nå buntband när du rullat ihop den. Är ni 2st underlättar det!

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Brukar ta 10-15 minuter att ta isär, och sätta ihop en magnapull. Så jag skulle nog finslipa tekniken lite. För 7-8 år sedan använde jag mig utav 2 platttänger, hjälpte mig iallafall. Nu funkar det fins med fingarna.

Runk3n

Välkänd medlem
3 dec 2008
314
0
16
Östersund
Som k-len säger så finns det bara en väg att gå, övning... det är nästan samma lika på alla maskiner. Jag har andvänt mig av många knep genom åren, men snabbast är att bjuda hem en vän på kaffe och hjälpas åt om man inte får till det själv.

Börja med bra förutsättningar så går det bättre. dvs står du ute i kylan så ta in den, bra lyse och en bra arbetsbänk.

Lycka till!