Startmotor till skoter???

ZnAkE

Välkänd medlem
25 okt 2005
136
0
16
Borlänge
Hej jag har en lynx rave 800 utan startmotor och jag börjar på att bli tokig på startmagnapullen köpte en ny gick bra ett tag sen var det bara att börja byta plast i den hela tiden.. Så det jag undrar är hur mycket grejor är det som behövs för att sätta i startmotor i min skoter (eller om det finns en magnapull som håller det gör då inte skiten man köper..) tackar för svar Johan

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
Då måste de ju va nå fel om magnapullen går hela tiden...
Krans på variatorn behövs, startmotor, batteri sen måste du säkert modifiera ditt elsystem

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.159
988
113
Stora Blåsjön
Det enda som verkar funka är att byte hela magnapullen och inte bara plastdelarna inuti... tror det brukar gå på runt 1600kr funkar några hundra mil.... Borde ju finnas plats för eftermarknaden här, men jag har inte sett något iallafall.

ZnAkE

Välkänd medlem
25 okt 2005
136
0
16
Borlänge
Till din finns det nog ett komplett paket att köpa till, men dom brukar inte vara billiga.

Nej det tror jag inte häller men det hade varit kul om nån vet nån sida som säljer

ZnAkE

Välkänd medlem
25 okt 2005
136
0
16
Borlänge
Det enda som verkar funka är att byte hela magnapullen och inte bara plastdelarna inuti... tror det brukar gå på runt 1600kr funkar några hundra mil.... Borde ju finnas plats för eftermarknaden här, men jag har inte sett något iallafall.

Det enda jag har hört är att det finns en 1000cc från lynx/skidoo som har alu istället för plast men det är rykte så det behöver inte stämma nån som vet nått om detta? Jag gjorde en egen magnapull förra året men den vart lite tung i rostfritt så jag hade av tornet istället som länken vissar.. http://forum.snowmobile.se/showthread.php?37279-Vad-tror-ni-kan-detta-vara-ett-altenativ-magnapull&highlight= jag fundrar om jag ska fortsätta med magnapullen jag gjort istället måste ju gå att lösa på nått sätt :D

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
Motorhuset har ju annars en magnapull som är gjord i alu för att hålla.. så man slipper dom där skitklackarna.. testa ring dom å fråga!

/F