startmotor

stormbringer

Medlem
6 dec 2012
36
0
1
hudiksvall
hallå alla som går o väntar på det vita"guldet", jag håller på och fixar och donar med min formula 500, byter lite lager och diversehjul och rullar.

under tiden man grejar så tänkte man tillbaks på förra vinterns nappatag med startsnöre och handtag som gör att ledbandsskador i fingrar tydligen är ett vanligt förekommande fenomen.

beslöt mig då för att kolla upp om det fanns startmotor att köpa till min modell,
och det fanns det,men problemet är att av alla dom jag frågat så har ingen någonsin hört att man monterat en dylik på en formula 500 samt att ingen heller vet var den ska sitta.

så då tänkte jag kolla här om någon har koll på var den ska sitta eller om det är någon som ev har monterat på en likadan som min formula och kan delge hur det blev.

vore tacksam för svar, för det är en tungdragen rackare det här,särskilt vid kallstart.
mvh lasse.
 

stormbringer

Medlem
6 dec 2012
36
0
1
hudiksvall
okay,framkant på vä sida då vad jag förstår.men då måste det till mera grejer för att driva runt paketet
så att inte s-motorn tommar i luften,kan bli dyyyrt detta.
jag måste ju även få till elen med laddning samt montera batteri,sitter ju inget där nu.
allt går ju men det gäller att få ner kostnader oxå.

tack för svar,mvh lasse.