Startproblem Phazer mtx-07

jbo

Medlem
18 maj 2009
38
0
6
Sala
Hej. Jag köpte en phazer mtx-07 till frugan för en vecka sen. Det är en mycket trevligt maskin på alla sätt men nu i helgen när vi skulle starta den så blev det nå knas. Jag vred på tändningen och alla instrument tänds osv men när jag sen vred till startläge så hände ingenting, provade att vrida av och på några gånger och då började det klicka i startmotorn eller nåt relä men motorn gick inte runt. Efter lite svordomar och fortsatt vridande fram och tillbaka på nyckeln så hoppade hon igång tillslut och vi åkte hela dagen med många start och stopp och hon startade direkt hela tiden, inga problem på hela dagen. Men morgonen efter så var det samma visa igen om inte värre. Det verkar bara vara problem när maskin är kall. Någon som har nåt tips om vad som kan vara fel?

Mvh/Jocke

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
Tjena!

Har läst här på snowmobile att startrelät kan spöka om det kommer in fukt idet vilket det tydligen kan göra ibland ?

andymannen

Välkänd medlem
19 mar 2007
1.254
0
16
östersund
de är nå jord fels pryl har ja för mig! åk till din lokala yamaha försäljare och berätta för dom exakt för dom vet va de är. har en kompis som råkande ut exakt för samma sak på sin 07as phazer mtx för ett par veckor sen.

Bjorne73

Medlem
6 feb 2010
18
0
1
Rörström
Jag hadde exakt samma fel på min men pröva med att ta en skiftnyckel o kortsluta start reläet sitter framför batteriet, då startade den på en gång o sen så gick den ju som vanligt när den va varm. det var releät som var glapp i min så jag fick köpa ett nytt 700;-