Startsnöret gått av på lynx 550 -08

hampus_

Medlem
6 maj 2008
14
0
1
skellefteå
Hejsan, har en lynx 550 som gått ca 200 mil, startsnöret gick av för andra gången för någon dag sen, nått kan ju inte vara som det ska eller? jag körde inte på banna. Så jag tog och ringde min närmaste återförsäljare och sa som det var. Men han trodde inget var fel utan att det är vi som bromsat för mke och sa att bromsarna är väldigt bra. Men jag har kört ganska mke skoter och jag kör inte med bromsen inne.
Vad tycker ni om det här? Ska sånt här gå på garantin eller är det vårat fel, är ju andra gången nu..

tacksam för svar.

Lynxi

Välkänd medlem
20 jan 2006
890
3
16
Luleå
Märkligt? Antingen så e ju startsnöret murket, eller så har det lossnat i knuten vid starthandtaget. Kan det gå av på nåt annat sätt? Ligger det o skaver mot nått i maskinrummet?

Extra

Välkänd medlem
26 dec 2008
206
0
16
Norge/skellefteå
Du ska in med den på E-son bara att lämna av lynxen och snacka med dom på värkstan så slipper du ta den långa vägen via kassan.
Du har väll garanti kvar?

Last edited:

Daniel-San

Aktiv medlem
22 jan 2008
54
0
1
Edsele
Hejsan, har en lynx 550 som gått ca 200 mil, startsnöret gick av för andra gången för någon dag sen, nått kan ju inte vara som det ska eller? jag körde inte på banna. Så jag tog och ringde min närmaste återförsäljare och sa som det var. Men han trodde inget var fel utan att det är vi som bromsat för mke och sa att bromsarna är väldigt bra. Men jag har kört ganska mke skoter och jag kör inte med bromsen inne.
Vad tycker ni om det här? Ska sånt här gå på garantin eller är det vårat fel, är ju andra gången nu..

tacksam för svar.
Jag drog av startsnöret på min RC 800 efter 50 mil, det var grader i röret upp genom kåpan. Så återförsäljaren fick ta in den och slipa av dem. Nu har jag kört 300 mil och snöret är inte ens slitet.

Det ska helt klart gå på garantin. Det är inget snack om det. En 550 är så satans lättdragen att man inte ska inte få av snöret hur man än beter sej.

OCH skulle det va bromsarna som eldat av det, så är det ju definitivt garanti, för då är det ju ett konstruktionsfel.. Men det tror jag inte på. Snarare att återförsäljaren är utvecklingstörd. (hoppas det inte min åf.)

/D

hampus_

Medlem
6 maj 2008
14
0
1
skellefteå
Du ska in med den på E-son bara att lämna av lynxen och snacka med dom på värkstan så slipper du ta den långa vägen via kassan.
Du har väll garanti kvar?
jo jag har garanti kvar.

det är inget som tar i startsnöret utan det ser ut som det har smällt av :S

Daniel-San

Aktiv medlem
22 jan 2008
54
0
1
Edsele
jo jag har garanti kvar.

det är inget som tar i startsnöret utan det ser ut som det har smällt av :S
Det är omöjligt att det går sönder om det inte:

1. Fabrikationsfel.
2. Onormalt slitage pga att det tar i nånstans

Båda ska de fixa åt dej utan att jiddra.

Har du dragit av två startsnören finns ett fel. Jag lovar.

hampus_

Medlem
6 maj 2008
14
0
1
skellefteå
okej tack för alla svar :)
Men det msåte vara från bromsen det blir så varmt,snöret har smält av man ser även att endel kablar börjat smälta. Ingen som har detta problem?

Fredriksson

Välkänd medlem
13 apr 2008
362
0
16
Nordmaling
Om klackarna/krokarna i magnapullen inte lirar blir det skit av allt. Då har du, förutsatt att labben sitter kvar på armen, hantaget i handsken. Kan iofs inte svara för hur det ser ut 2008 men "förr i tid'n i sverige" kunde man få en sån surprise.