Satt och blev lite nyfiken på bl.a nyregistreringar av skoter då det tydligen,
enligt media, nyregistreras skotrar som aldrig förr.
Och mycket riktigt ökar registreringarna för varje år.
Men vad jag blev förvånad över är det stora antalet skotrar som är avställda!!!
Vid utgången av 2012 var det 119 898 skotrar avställda! :shocked:
Undrar om samtliga dessa verkligen står undanställda och absolut inte används? Visserligen står det ju många okörbara vrak runt om i landet, men knappast närmare 120k, jag tror att om man dessutom räknar med de skotrar som står avställda hos handlare i väntan på försäljning så kommer man knappast i närheten av 120k.
Man undgår ju inte att fundera på hur många av dessa avställda som används trots att de är avställda och därmed körs utan några försäkringar. Det kan alltså vara 1000-tals, kanske/troligen 10 000-tals som kör utan några försäkringar. Jäkligt obehagligt om en sådan blir inblandad i olycka, främst då för annan part.
Vad tror ni andra?
Källa: SCB, (Statistiska Centralbyrån)
enligt media, nyregistreras skotrar som aldrig förr.
Och mycket riktigt ökar registreringarna för varje år.
Men vad jag blev förvånad över är det stora antalet skotrar som är avställda!!!
Vid utgången av 2012 var det 119 898 skotrar avställda! :shocked:
Undrar om samtliga dessa verkligen står undanställda och absolut inte används? Visserligen står det ju många okörbara vrak runt om i landet, men knappast närmare 120k, jag tror att om man dessutom räknar med de skotrar som står avställda hos handlare i väntan på försäljning så kommer man knappast i närheten av 120k.
Man undgår ju inte att fundera på hur många av dessa avställda som används trots att de är avställda och därmed körs utan några försäkringar. Det kan alltså vara 1000-tals, kanske/troligen 10 000-tals som kör utan några försäkringar. Jäkligt obehagligt om en sådan blir inblandad i olycka, främst då för annan part.
Vad tror ni andra?
Källa: SCB, (Statistiska Centralbyrån)