Hej
Min thunder har gått lysande tills för en månad sedan. Jag misstänker statorproblem pga:
När den är kall går den inte att stanna med dödare/nyckel.
Innan den blivit riktigt varm (första 5 minuterna) går den rent på alla varv men sedan är den svår att hålla kvar på 5300-6000 då den inte svarar bra. Dock smäller det inte.
Har bytt stift och knackat ihop till 0.5 mm utan resultat.
Insuggummina är fina. Gashängsbrytaren är det inte.
Fick svar från ljuslyktan att ZRT (trippel) stator är svåra att linda om då det krävs specialverktyg för att hårdlinda. Dessutom blir det ändå inte lika bra.
Är det någon som lindat om zrt 800/tcat 900/1000 stator. Båda är biglock passar stator från 800/900/1000 alla modeller ?
Eller tror ni rent av att det är nåt annat som är fel ?
Min thunder har gått lysande tills för en månad sedan. Jag misstänker statorproblem pga:
När den är kall går den inte att stanna med dödare/nyckel.
Innan den blivit riktigt varm (första 5 minuterna) går den rent på alla varv men sedan är den svår att hålla kvar på 5300-6000 då den inte svarar bra. Dock smäller det inte.
Har bytt stift och knackat ihop till 0.5 mm utan resultat.
Insuggummina är fina. Gashängsbrytaren är det inte.
Fick svar från ljuslyktan att ZRT (trippel) stator är svåra att linda om då det krävs specialverktyg för att hårdlinda. Dessutom blir det ändå inte lika bra.
Är det någon som lindat om zrt 800/tcat 900/1000 stator. Båda är biglock passar stator från 800/900/1000 alla modeller ?
Eller tror ni rent av att det är nåt annat som är fel ?