Stator!!!!

Dadda

Välkänd medlem
15 sept 2006
903
1
18
Finland
Hade du inte fått ordning på din kekko ? Angående min så är den inne på reparation vid ÅF, tändhottarna var ok och TPS givare var på 4.1 Volt (tror jag det var). 4,0 + - 0,1 får det diffa. Mäts med full gas, och montörn påstod att min drog tjuvluft på PTO sidan (vitare stift samt reagerade när han sprayade MYCKET stargas)

kekko87

Aktiv medlem
12 jan 2011
50
0
1
vasa
Nej det var tydligen inte dödläges givaren,, provade igår min kamrats cdi box men den gick fortfarande likadant :( vad är pto ?? :D och vilken är tps givaren?? bytte min tempgivare men inget ändrade...meddela när ni hittat felet :)

Dadda

Välkänd medlem
15 sept 2006
903
1
18
Finland
Ajdå det var tråkigt att ni inte fick till den ens med cdi box, verkar vara 2 andra med liknande problem här på forumet ochså.. PTO = Power take out så det betyder variatorsida på svenska :) TPS = Throttle position sensor och sitter på din förgasare. Svart kontakt med 3 kablar, tar du lös kontakten och mäter när du har full gas så skall den visa 4 volt om jag inte missminner mig !

Dadda

Välkänd medlem
15 sept 2006
903
1
18
Finland
Hur går det Kekko, ser allt hopplöst ut nu eller ? En riktigt sjuk sak som är supersvår att upptäcka, är ifall något stift är löst/av i något kontaktstycke. Men det har jag svårt att tro pga, din började gå risigt när du tog en fullgasrepa.. Vad allt har du testat byta ? Har du kollar alla sladdar(Skavt) jordningar stoppknapp, backknapp nödstopp etc ? Tändspole kablar hottar stift ? Klipper den varven eller är det förgasar bludder ?