stendöd 670??????? eller???

netram

Välkänd medlem
1 jan 2000
291
0
16
kom å körde skotern gick bra ,stanna å fika ,sen när jag skulle starta den var den utan gnista (stendöd)
3 dar senare for jag till garaget å då var de gnista å den gick hur bra som helst(provade bara typ 10 min i garaget)
tips någon
kan tillägga att jag har haft problem med att halvljuslampan vill till att gå sönder

Schlorven

Välkänd medlem
4 feb 2008
378
1
18
Hmmz, vet att på srv är det någon av spolarna som ger upp, då funkar skotern när den är kall, sedan när den är varm och man stannar, så startar den inte

muotkas

Välkänd medlem
2 jan 2007
1.462
0
36
Kiruna
cdiboxen kan ju vara ett fel, för på min 570 var det ett sånt problem att cdiboxen var "fuktig" så jag tog lös den och torkade den några nätter.. inomhus!

du borde kolla statorn.. det har med lampan att göra oxå så..

som jag säger att du har helt klart ett elfel.. du måste börja söka..

Easyride

Aktiv medlem
1 jan 2000
90
0
6
Umeå Sverige
Det blir ju inte lättare om det är ett fel som är inkonsekvent. Det är inte bara en så löjlig sak som ett glappt dödmansgrepp?

netram

Välkänd medlem
1 jan 2000
291
0
16
kan tillägga att när jag tankat dom 3-4 sista gångerna så har jag fått "varva " igång den, om ni förstår, den har typ bluddrat, men bara när jag tankat. men de kanske är nå annat.

de där med nödstoppen va ju intressant, ja får nog koppla ur den å prova ett tag.

R

Robin

Hur ser stiften ut när den inte vill starta? tycker det låter som den surar ner sig.

netram

Välkänd medlem
1 jan 2000
291
0
16
rengjorde alla kontakter,å skruva bort dödarn, kollade över alla misstänksamma sladdar,
körde sen 2 mil inga problem.
jo instrumentbelysningen funkar igen:laugh:
får väl se hur de utvecklar sig.
stannar den igen får ja väl linda om statorn

Easyride

Aktiv medlem
1 jan 2000
90
0
6
Umeå Sverige
Låter bra det, grattis.

Om du har ett mätinstument kan du ju försöka provocera fram felen på tex nödstoppen. Alltid skönt att veta vad som är fel. Sen borde det gå att mäta upp statorn innan du börjar linda om den. Alltid en idé att felsöka, kan lätt bli dyrt annars. Hör av dig hur det gick.