Storm frågor

Kyten

Välkänd medlem
3 jan 2006
730
0
16
Luleå
Är lycklig ägare till Storm sks -95.
Mitt lyse kommer och går lite som det vill men blir aldrig helmörkt under drift. Antingen glöder det eller så lyser det som det ska.
Verkar vara glapp någonstans men var. Kanske ett vanligt problem. Någon som har tips på var man ska börja söka.
Vill montera back på min skoter men vet inte vilka modeller som det kan passa ifrån.
Är det alla gen1 eller vad.
Vad ska det vara för komp i min maskin?
Vilka stift ska man köra med?
Passar pakethållarna från alla gen1 på min maskin. Är på jakt efter det.

Erik.B

Aktiv medlem
19 aug 2010
78
0
6
Luleå
har exakt samma problem med min storm, kollat/smöjt alla kontakten men alla såg bra ut, inte blivit varm heller :S enda som skulle kunna vara nå är att det är lite rost på lysspolarna men det borde inte göra nå för det är ju magnetfält. får se om det är det som spökat är borta nu när jag lyfter in motorn igen :) vilket komp vet ja it men är det lika mycket på alla (får diffa något hekto) så är det schysst. tror det sitter nya kedjehuset på din och då ska du ta från indy men nya, du ser lätt att det är det nya genom att känna under om det sitter en plugg vilket inte dom gamla har. vilka stift kan du kolla på okq8.

Peggan

Välkänd medlem
25 jan 2005
684
0
16
56
Vallentuna
www.superclamp.se
Kolla era voltregulatorer, prova att dra ur gula kabeln, lyser det starkt då på tomgång så är det nog den. Brukar ju även bli kortis i handtagsvärmarna men de är ju lätta att utesluta, bara dra isär kontakterna.

Kyten

Välkänd medlem
3 jan 2006
730
0
16
Luleå
Måste prova den gula kabeln tricket. Mina handtagsvärmare funkar bra förutom att de är lite sega. Kul med en till Stormägare i stan.

Erik.B

Aktiv medlem
19 aug 2010
78
0
6
Luleå
Måste prova den gula kabeln tricket. Mina handtagsvärmare funkar bra förutom att de är lite sega. Kul med en till Stormägare i stan.
hittar du lösningen får du gärna skriva vad det var :) kom på att det är ju inte bara framlyset utan det är all el förutom motorn, den går bra.
jo det är ju alltid trevligt. är din org eller har du gjort nå roligt med den?

Kyten

Välkänd medlem
3 jan 2006
730
0
16
Luleå
Drog ut den gula kabeln på voltregulatorn och vips så funkar allt. Är på väg en ny regulator från Rinab. Kommer säkert imorgon. Då blir det åka av.
Tack Peggan.
Min är org än så länge men är sugen på lite godis till den. Det sitter en 32 matta än så länge. Vad har du gjort åt din?

Erik.B

Aktiv medlem
19 aug 2010
78
0
6
Luleå
kul att det löste sig enkelt, får kolla voltreg när jag drar igång den igen :) blev tvungen att renovera nu så då har jag passat på att porta till vevhuset och tagit bort ojämnheter i portar/kanaler och så vart jag tvungen att höja avgasporten 1mm för nån hade varit och filat där innan UTAN att grada av mot cylinderloppet!!! den som ska göras den är montera 345/32 matta och boggie, efter att jag kört in den tänkta jag montera ufo-brickor och boyesen reeds. efter det får jag se, ett v-kitt skulle ju inte vara dumt. vad funderar du på att göra med din?

Kyten

Välkänd medlem
3 jan 2006
730
0
16
Luleå
Jäkligt kul med en till Storm och i Luleå också. Hade varit trevligt att träffas och surra Storm. Var i Luleå håller du till. Själv så håller jag till i G-stad.

Erik.B

Aktiv medlem
19 aug 2010
78
0
6
Luleå
jo det är ju kul med andra storm ägare i trakterna :) finns väl rätt trevliga leder runt g-stan eller har jag fått fel bild? jag håller till ute i avan. jo det att ju varit trevligt och surra lite och ta nått race :)