Tjenna! Har ett jävla stort problem med min yamaha SRV 85. Första gången jag var ute och körde srv:n så gick vevaxeln av (ca 1 år sedan) hade en XLV motor liggandes så tog blocket från den och satte på SRV topparna. Gick bra tills igår. var ute och körde upp för en backe och vänster cyllen börja gå knäppt så jag åkte lina hem. Upptäckte då att de va något fel på vänster tännhatt, klippte av den en liten bit och gänga till baka tännhatten gick fint då när jag "test körde" den i garaget hissad upp den på ett ställ. Men sen dan efter skulle jag ut o köra me polarn, startade den och när jag drog i start snöre så kändes det "hackit" men den gick fint när den gick, sen ringde jag farsan och frågade va jag skulle göra han sa att jag skulle ut o testa ett varv på åkern och känna hur den går (kunde ju vara vad som helst) körde ut den ur garaget och gick fint då, stängde av skiten och gick in i garaget o hämta hjälmen. gick ut o starta den (kändes fortfarande "hackit") gick fint men sen när jag skulle gasa så varava motorn men gick inte frammåt! Öppnade huven och kunde snurra primärvariatorn hur lätt som fan... Så vevaxeln måste ha smulit av mellan lagren-.- nästan samma ställe som förra gången. Så kan det vara något fel på variatorn, jag har 2 comet variatorn en som satt på XLV (102) och en som satt på SRV:n när jag hade köpt den. Har alltid kört med den som satt när jag köpte den (108), kan det vara något fel på cometen? innan jag åkte lina så hade förmodligen motorfäste gått av (såg att den hade gått av sen när jag tittade, samma motorfäste som vi hade moddat när vi satte dit XLV blocke), kan de vara orsaken till att vevaxeln gått av?
Så vad äre för fel på skiten?! äre bara otur eller äre variator helvete som kronglar? :shocked:
///Sandström.
Så vad äre för fel på skiten?! äre bara otur eller äre variator helvete som kronglar? :shocked:
///Sandström.
Last edited: