Stulet av posten?

Karlström

Välkänd medlem
27 dec 2009
162
0
6
Dalarna
Beställde ett dynamo Joe Kitt förra veckan.
Idag när jag skulle hämta ut paketet visade det sig att förpackningen var öppen.
Det medföljer ett Dalton vikt kitt. Som nu är borta?
Vad gäller och hur ska jag göra?
 

tjabo

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.006
0
16
Jämtland
Maila Joe och hör vad säger. Har du riktigt tur kanske han kan skicka nya vikter, om han är på gosidan.
Posten borde kunna spåra paketet och se vart det skulle kunna varit någon som öppnade det. Tullen brukar öppna paket, och de brukar inte vara duktig på att tejpa ihop det efteråt, kanske det helt enkelt ramlat ur i nån bil.
Trist att bli av grejer på det viset :(
 

sp4x

Välkänd medlem
22 feb 2006
1.074
0
36
Östersund
du ska kolla när du hämtar ut paketet om det är skadat, synliga skador ska du säga till om direkt när du hämtar ut.
Sen när du öppnat och ser att något är skadat eller borta tror jag det är 14dagar som du har på dig att säga till Posten.
 

Karlström

Välkänd medlem
27 dec 2009
162
0
6
Dalarna
Jag beställde grejjorna från speedtech. Så dom har då inte gått genom tullen hoppas jag? ;)
Jag hämtade aldrig ut dom resterande delarna i väntan på info om hur jag ska gå till väga.
Verkar bli att jag hämtar delarna och betalar. Sen får jag ett nytt av speedtech?
 

l0nnman

Välkänd medlem
28 nov 2010
274
0
16
Hudiksvall, Sweden
Jag beställde grejjorna från speedtech. Så dom har då inte gått genom tullen hoppas jag? ;)
Jag hämtade aldrig ut dom resterande delarna i väntan på info om hur jag ska gå till väga.
Verkar bli att jag hämtar delarna och betalar. Sen får jag ett nytt av speedtech?

hämta inte ut delarna. posten som skall lösa, ta reda på vart sakerna är, om dom inte jkan hitta dem ska dom ersätta det.
 

Karlström

Välkänd medlem
27 dec 2009
162
0
6
Dalarna
Jag hämtade fjädern och helixen idag. Ska få nya vikter av speedtech.
Sen får posten göra vad fan dom vill.