Stum boggie prox2 600 -04

eriksson09

Medlem
17 feb 2009
14
0
1
Nu är det så att min boggie har lite problem kan man säga!
När bakre saxen låser och "kopplar in" så blir hela boggien stum.. :hmmmm2:

Någon som har erfarenhet av detta?
Mvh

eriksson09

Medlem
17 feb 2009
14
0
1
Har provat ta lös bakre dämparn och den är det inget fel på, har dock inte provat boggien i skotern utan dämpare i..
Men borde inte vara det när dämparen är ok?!:hmmmm2:

Triple800

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.845
5
38
41
Boden
plockat bort kopplings blocken? (klossarna framför och bakom svingen) och ev. samtidigt användande av främre boggie mod.? (ner flyttat främre infästning)

De har jag provat iallafall å de slutade med stum boggie och en förstörd bakre dämpare.

eriksson09

Medlem
17 feb 2009
14
0
1
nej har inte tagit bort dem, men har däremot flyttat dom närmre svingen för att minska glappet. Men den var stum före jag gjorde det också:hmmmm:

fredguy

Välkänd medlem
28 nov 2008
1.086
0
36
pro x relocation mod. det enda du behöver veta när det gäller pro x boggie och "sagget" gå in på hardcoresledder.com och på polaris och pro x avdelningen. blir en helt annan skoter gjort det på två st

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.503
402
83
Malå/Adak
Nedre änden på saxen, dvs långbulten som håller baksvingen i skenorna, kan sättas i tre olika hål i skenorna. Sätter du den i det bakersta hålet så kommer saxen att röra sej mindre bak och fram när den fjädrar, (mindre dödgång i början) och den kommer inte att koppla lika hårt och tidigt. Dessutom ändrar du utväxlingen lite på dämpare så den blir lite styvare även utan koppling. Jag rekommenderar alla jag pratar med att prova flytta bak saxen och sen labba lite med kopplingsklossarna tills det blir bra.

Rillan

Välkänd medlem
13 mar 2007
178
0
6
Skellefteå
Men såhär är det, den har funkat bra medans han har kört och haft skotern ute! sen igår tog vi in den i garaget och lät den tina av sen efter det vart den jättehård! Näst intill stum!
Känns som att nått sitter fel eller har pajjat men det är inget fel vad vi har sett :/ jävligt skumt!!

Meken

Välkänd medlem
20 apr 2006
102
0
6
Örnsköldsvik
Nedre änden på saxen, dvs långbulten som håller baksvingen i skenorna, kan sättas i tre olika hål i skenorna. Sätter du den i det bakersta hålet så kommer saxen att röra sej mindre bak och fram när den fjädrar, (mindre dödgång i början) och den kommer inte att koppla lika hårt och tidigt. Dessutom ändrar du utväxlingen lite på dämpare så den blir lite styvare även utan koppling. Jag rekommenderar alla jag pratar med att prova flytta bak saxen och sen labba lite med kopplingsklossarna tills det blir bra.
När man skruvar lös långbulten, är det något speciellt man ska göra då? Jag menar är det något tryck på den, måste man staga upp eller liknande då man lossar den?