styrhöjar tacksam för lite snabb hjälp.

Swikberg

Välkänd medlem
3 okt 2008
762
0
16
söråker
hej.

kikar efter en lite högre styrhöjare jag har en orginal höjare till rs är lite osäker på vad de är om dom är 6 tum eller? har hittat på skoterdelen som jag tycker verkar bra och då är de en som är 8 tum och då står de inom (200mm) innebär de centrum på styre och fäste till styrstaget? eller är de hela längden med byglarna som man fäster styret å de med ?

anledningen varför jag vill ha ett litet högre styre är de att jag är ganska lång och som de är nu kan ja ändå inte riktigt ha en bra stå ställning skulle ha fått upp styret ca 5 cm

tacksam om ni förstår va ja menade å lite svar :ciao:

Niclaes

Aktiv medlem
4 nov 2009
62
0
6
Sundsvall
Jag köpte den 8" höjjaren till min renegade ifrån skoterdelen och det vart jävligt bra tycker jag. du får mäta ifrån där orginal höjjaren sitter fast. Alltså mät den som nu sitter på åsså ser du hur mycket högre den andra är så lägger du på det sedan !

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
hade jag vart dig så hade ja köpt en summithöjare..mkt cleanare med brp originalhöjare på skidoon och lynxen:)..så jag hade då satt de...

8" eller 200mm är mellan styre och infästningen.inte hela höjaren...

men som ja sa.sätt brp original. ta lös styret och så står du upp och sätter styret i den höjd du känner är bäst för dig..sen mäter du hur mkt längre den ska vara så köper du efter de:)

Swikberg

Välkänd medlem
3 okt 2008
762
0
16
söråker
ok tackar ;) ska kika på lite mer om vad jag hittar men tycker helt klart att skoterdelens höjare är snygga.

alternativet är att byta styre till ett högre men då lär ja byta handtag mm å de kommer nog bli dyrare med så för enkelhetens skull så tror ja att jag kommer satsa på högre höjare

Swikberg

Välkänd medlem
3 okt 2008
762
0
16
söråker
hade jag vart dig så hade ja köpt en summithöjare..mkt cleanare med brp originalhöjare på skidoon och lynxen:)..så jag hade då satt de...

8" eller 200mm är mellan styre och infästningen.inte hela höjaren...

men som ja sa.sätt brp original. ta lös styret och så står du upp och sätter styret i den höjd du känner är bäst för dig..sen mäter du hur mkt längre den ska vara så köper du efter de:)

vart hittar jag den där summithöjarn då ? :)