Styrhöjare Mach Z 1000

Twosaint

Medlem
8 nov 2007
20
0
1
Ö-vik
Har inför säsongen införskaffat en 05:as Mach Z 1000, men efter jag var och kollade på nya summit 800 och fick jämföra och "kliva över" mellan skotrarna så insåg jag att jag skulle vilja höja styret.
Nån som har någon aning om hur det är med vajrar och dyligt ? Kan jag höja något utan att måsta byta vajrar och ev skarva nån kabel ?

MACH Z -05

Välkänd medlem
10 feb 2005
720
1
16
Östersund/ Åkersjön
Köp styrhöjaren från en summit passar rakt av! Du kan behöva dra om gasvajern å flytta bromsslangen så den går en annan väg bara men du behöver EJ lossa slanngen bara vinkla om den vid oljepåfyllnings locket! Sen kan du behöva lossa en del kabel från deras fästpunkter!

Twosaint

Medlem
8 nov 2007
20
0
1
Ö-vik
Köp styrhöjaren från en summit passar rakt av! Du kan behöva dra om gasvajern å flytta bromsslangen så den går en annan väg bara men du behöver EJ lossa slanngen bara vinkla om den vid oljepåfyllnings locket! Sen kan du behöva lossa en del kabel från deras fästpunkter!
Läste i en annan tråd och med tanke på ditt nick verkar du ha ägt en sån skoter tidigare. Vad har du att säga om den ? Finns ganska lite info om dom skotrarna iaf vad jag kunde hitta då jag sökte på den. Gjorde du själv samma ingrepp med styret och isåfall minns du var styrhöjaren kostade ? Tänkte om det skiljer mycket i pris mellan summit-höjaren och nån eftermarknadspryl ?

PontusSandberg

Välkänd medlem
27 feb 2007
1.292
1
16
Kalix
Nya summit-höjaren är 20cm och kostar runt 1000-1300, du kan få en mycket billigare om du köper "pirat".

MACH Z -05

Välkänd medlem
10 feb 2005
720
1
16
Östersund/ Åkersjön
Jag har en summit styrhöjare på min Renegade 1000 -06a å jag behövde inte förlänga nånting!!!! Den är 18cm om jag inte missminner mig å jag betalade runt 600kr för den hos en ski-doo handlare!! Mach Zan är en mycket trevlig skoter på alla sätt å vis! Den går som ett skott efter led å rakt fram men är lite sämre i lössnö så därför köpte jag en Renegade istället! Bränsleförbrukningen på Zan låg allt mellan 1,6-2,3L/mil