Styrhöjare på F7!?

tjaadam

Medlem
28 okt 2011
16
0
1
Sundsvall
Hej, har inför säsongen införskaffat mig en F7a -03.

Men jag tycker att styret är så himla lågt vid stående körning (det sitter en 6" höjare på den med originalstyre).

Tänkte höra med er folk som har/har kört F - modellerna om vilka styrhöjare/högre styren ni hade på era? Hur upplevde ni höjden?

Har funderat på en 10" höjare och ha kvar original styret, eller den billigare varianten med ett nytt styre (som är högre på något vis) o koppla om på så sätt. Vad tror ni blir bäst?

(Är 181cm f.ö och detta är min första skoter, har byggt egen dyna så jag kommer högre upp när jag sitter också).

Tacksam för svar! :)

SkoterAd

Välkänd medlem
3 sept 2010
417
0
16
Piteå
Jag har orginalhöjjarn, 5tum?+biltemas fatbarfäste som höjjer 15mm+ deras mini mx styre som höjjer 100mm alltså är mitt styre ca 9.5tum högt, 4.5 tum högre en orginal. En 10 tums höjjare borde bli bra för dig!

boomer32

Välkänd medlem
1 jan 2005
368
1
16
Gällivare
När jag hade F7or så hade jag monterat en Isovibe styrdämpare/höjjare.
Kostar lite mer, men tar bort slag och vibrationer.

TraSSl

Välkänd medlem
13 dec 2010
332
0
16
har exakt lika som SkoterAd fast FLY styre och jag håller med om att det borde bli bra. dock måste man förlänga bromslang å gaswire. är själv 180cm och efter att jag fixade höjden upplevdes det som en helt annan skoter!

tjaadam

Medlem
28 okt 2011
16
0
1
Sundsvall
Ok! Skönt att det hålls med hehe :)

Blir nog till att fixa en 10" höjare, räcker inte det får det bli ett fly/fatbarstyre också! Hur tycker ni det funkar vid sittandes körning? Står mest men ska man åka på nån långfärd så kanske det blir jobbigt med sånt högt styre?

zleric

Välkänd medlem
30 maj 2008
1.856
1
38
Luleå
Matade på en 8" Höjare och originalstyre på min =) Blev bra, men jag är 174 cm lång jag!

mesttest

Medlem
3 dec 2011
22
0
1
sundsvall
köpte en till originalhöjjar som sitter där. svetsa ihop dom två. blev riktigt bra å höjdes till 20cm, behövde varken byta slang eller gaswire

lindqvist666

Medlem
23 nov 2009
6
0
1
stockholm
Hej! lånar tråden lite. Hade tänkt köpa mig en Rsi höjjare 8" nästa vecka och jag vet att jag måste byta broms slang men min fråga är behöver jag förlänga gaswire har en f7r -05.
Antar att det skiljer från olika årsmodeller på f7.

(Har inte tillgång till att kolla min gaswire efter som skoter står några mil bort)

Tacksam för svar :)