Styrhöjare till REV chassiet ?

PooX

Medlem
14 maj 2006
26
0
1
Hey!

Jag har tänkt beställa ett Tag t2 styre och en 4 tums höjare till min rev 500ss- 06.
Någon som vet om det är skönt? eller blir det för lågt/högt?

// PooX
 

j-son

Välkänd medlem
18 jul 2006
1.157
4
38
34
Sv: Tag t2 styre och 4Tums höjare till rev, blir det bra?

för högt eller för lågt kan ju bara du veta beroende på hur lång du är.
 

PooX

Medlem
14 maj 2006
26
0
1
Sv: Tag t2 styre och 4Tums höjare till rev, blir det bra?

för högt eller för lågt kan ju bara du veta beroende på hur lång du är.
Jag är 1.85cm lång.

Du vet inte om tag styrena är sköna? Det blir ett Tag t2 CR High.

Är tag t2 ett fatbar ?
 
Last edited:

j-son

Välkänd medlem
18 jul 2006
1.157
4
38
34
Sv: Tag t2 styre och 4Tums höjare till rev, blir det bra?

jag vet inte om det är ett fatbar, men jag skulle tro det. (lita inte på mig :p)

men du kan ju beställa hem styret och sen tar du en träkloss som är 4" och kollar ifall det känns bra i den höjden, känns det för högt så provar du med en lägra träbit lr om det är för lågt en högre träbit. sen är det bara att beställa den höjd som passade dig bäst. sen kanske du måste byta bromswire och sånt oxå. kolla ifall dem räcker, då ska du oxå kunna vrida styret. ifall det e för högt så får du ta o köpa förlägningssats.
 

PooX

Medlem
14 maj 2006
26
0
1
Sv: Tag t2 styre och 4Tums höjare till rev, blir det bra?

Okej, det ska jag göra.

Men är det någon som vet om alla saker passar på ett t2 ? Alltså bromsen och allting, rymms det ? Ljusreglargen och allt.
 

Virre

Välkänd medlem
9 jan 2006
628
0
16
Kiruna
Sv: Tag t2 styre och 4Tums höjare till rev, blir det bra?

Det kan bli ganska trångt på styret med alla reglage. En kompis fick sätta ljusreglaget från sin rev ner där vars styret sitter fast han fick inte plats med allting
 

Windahl

Aktiv medlem
17 okt 2005
60
0
6
35
Jokkmokk/Boden
jag satt en 4" höjare och en fly minibend på min rev.. de blev lagom åt mig tycker jag! och jag är 1,78 lång ! lådan med alla lys knappar och backen och de där rymdes inte på mitt styre iaf ! satt fast de på sidan av höjaren ist ! funkar precis lika bra !
 

Gusmeister

Medlem
19 sept 2006
6
0
1
jag satt en 4" höjare och en fly minibend på min rev.. de blev lagom åt mig tycker jag! och jag är 1,78 lång ! lådan med alla lys knappar och backen och de där rymdes inte på mitt styre iaf ! satt fast de på sidan av höjaren ist ! funkar precis lika bra !
Vad för rev har du? :) Har du bild på det? Låter som ett bra sätt att fixa på.
 

messia

Välkänd medlem
14 dec 2004
146
0
6
umeå
om du är 185 och ska ha 4" höjare och ett fatbar styre så blir det aldeles utmärkt..=) beroende på hur du vill att styret ska va dårå.. men ja är 180 och har samma på min rev..