styrhöjare

sebbehallin

Välkänd medlem
14 jul 2010
1.142
0
16
Härnösand!
Jag har funderat på o bygga mej en egen styrhöjare men vet inte riktigt vilket material jag ska ha.. Tror ni de går med aluminium??? Eller har ni nått bättre förslag?:stupid:

Mr_Smurf

Välkänd medlem
29 okt 2006
1.913
1
38
Selet
Det går bra med aluminium bara du har tillräckligt bra kvallisort på den. Men lättast är ju att bygga av en stålplåt som du kan böja till och svetsa lite förstärkningar på och sedan bara lacka upp så den inte rostar.

sebbehallin

Välkänd medlem
14 jul 2010
1.142
0
16
Härnösand!
har gjort en förut fast i järn höjer ca 10cm å tänkte testa en som höjer 20cm i aluminium nu:)

De e nog lite lättare o jobba med:)

Sen så ska de väll stå 22.2 mm i ett av hålen och inte 22.5mm?

sebbehallin

Välkänd medlem
14 jul 2010
1.142
0
16
Härnösand!
för blir de 22.5 så kan väl styret helt plötsligt vika ner sej om det blir för tung belastning på det och det är för stort hål??? Har beställt aluminium nu:D kommer höja 20 cm med bara höjaren sen så blir det ett styre med! men vad har ni för tips på BILLIGA styren endast 28,6mm har funderat på biltemas är dom bra?:)

NezQ

Välkänd medlem
25 sept 2009
518
0
16
Sundsvall
Jag kör med biltemas fatbar helt klart värt pengarna,plus att jag pratade med en kille som jobbar på biltema här i sundsvall & han säger att de dom köper ifrån gör även renthal styren så de är inte skit =) Fast till en billigare peng,ett annat plus är att det står inte biltema på styret =)

NezQ

Välkänd medlem
25 sept 2009
518
0
16
Sundsvall
Gör så för det är rätt kurs på de =) kan lägga ut en bild på styret monterat om du vill =)

sebbehallin

Välkänd medlem
14 jul 2010
1.142
0
16
Härnösand!
Materialet till min höjjare borde komma vilken dag som helst nu tycker jag,de vart aldrig nån beställning så beställde härom veckan igen :) lägger in en bild på den sen när den sitter på skoter med styre och allt!:D