styrhöjjare rmk/sks -03

olofmikael

Välkänd medlem
23 okt 2008
1.646
0
16
Strömsund
tänkte skaffa mig en sån här enkel blockhöjjare eller vad det nu heter, det satt en på innan ja köpte den men den togs bort.. någon som vet hur hög jag kan ha utan att behöva förlänga nå kablar å liknande? höjjarna finns i 25mm, 50mm å 75mm.

en bild på hur styrdonet ser ut för er som inte vet hur det ser ut och ifall ni undrar varför ja är så glad å gör tummen upp så vare för att vevaxeln gick i två bitar.

mvh / micke :smile1:

sp4x

Välkänd medlem
22 feb 2006
1.074
0
36
Östersund
lossa styret och lyft upp för att se hur långt det går, kika även om det går att leda om kablar/slangar på annat sätt för att tjäna nån centimeter :)

Kirre

Välkänd medlem
15 feb 2010
412
0
16
Lycksele
körde med sno pro´s 2" höjjare och pivå och den höjer lite den med och de var iaf max på min rmk

olofmikael

Välkänd medlem
23 okt 2008
1.646
0
16
Strömsund
tack för svaren grabbar! köper nog en 1" då jag inte behöver så mkt mer, är bara 180 cm lång så :) mest till för att ja ska slippa få ont i ryggen när ja står då de e lite för lågt..

Jorsten

Välkänd medlem
6 dec 2005
204
1
18
36
Gnarp
3"´s blockhöjjare har jag på min RMK -03. Det går utan vajerförlängare men blir väldigt konstigt veck på vajern så jag monterade en förlängare. Bromsslangen slipper du byta då du kan böja till röret längst ner och kablarna kan du dra lite annorlunda så funkar det. Lycka till

Jakkeboi

Välkänd medlem
17 nov 2008
222
0
16
Luleå
jag är 183, och jag rekommenderar att sätta på 3" minst. hade 3" på min och var nästan perfekt.
jag köpte en ny stål omspunnen slang om gick på 300 kr med kopplingar, samt en gasvajer-förlängare. Jag var även tvungen att skarva på alla elkablar.