Nej jag är inte snål, betalar över 100 000kr i skatt varje år... räcker inte det?
I Gördalen har vi inte "sveriges bästa leder" men vi får ialla fall svänga av leden och köra brevid den guppiga leden...
Väldigt få som gnäller i Gördalen över att lederna är dåliga eftersom man kan acceptera det då vi har en frivillig ledavgift och slipper bli jagade på fjället...
Ett fint exempel på hur det kan fungera är att Länstyrelsen dalarna nu betalar skoterklubben för att sladda kungsleden som går genom vårat område...
En annan sak.. Ni som åker på långtur, håll er till Kungsleden, enligt länstyrelsen Dalarna får ingen ta ut ledavgifter för att åka på kungsleden...
Hej Jimmy!
Jag betalar ungefär lika mycket i skatt,men skillnaden är nog att jag gnäller inte lika mycket över några hundringar hit och dit.
"Inte sveriges bästa leder"?,men var inte Gördalen skoterparadiset nr 1?
Jag skulle iof inte kalla en skoterbredds spår för led...en viss skillnad,en led är ju helst så bred så att 2 skotrar kan mötas utan att krocka=bra säkerhet.
Jag antar att när du var upp till Drevdagen häromdagen så betalade du iallafall ett dagkort till SOND....för snål det var du ju inte?
Då känns min frivilliga tid på en preparerings skoter så mycket meningsfullare,visserligen obetald,men bränslet blir iallafall betalt.
Det där fina exemplet med att länstyrelsen betalar för sladdning av kungsleden har väl SOND ordnat och Gördalens skoterklubb åker snålskjuts...rätta mig om jag har fel.
Jättebra artikel "fullt pådrag i dalafjällen"
Skitsmart att konstant leka i gränsgatan,och speciellt när det är ett sånt pådrag av myndigheterna.....dom såg säkert inte spåren alls...nääädåå.
Väntar med fasa på ett totalt skoterförbud i HELA norra dalarna.
Vem ska jag skicka tackkort till...artikel författaren?
Jag har inte det minsta att göra med SOND eller deras arbete,men jag vill ha fina leder och friåkningen kvar,om än behöva betala för den och som jag ser det så hjälper inte "lek i gränsgatan" och diverse andra påhitt till.