Summit 600 HO -03

Henkkaa

Välkänd medlem
15 sept 2012
314
0
16
Haparanda
Tjäna, min summit tvekar lite vid fullt gaspådrag, inte mycket, men det är så man märker det, den som bluddrar lite kort och sedan drar den iväg, men hur kan jag få bort det där bludrandet, är nästan i alla register när man drar på för fullt, vad kan felet vara?

Henkkaa

Välkänd medlem
15 sept 2012
314
0
16
Haparanda
Har renoverat hela skiten, alltså heela, svetsat om chassiet, och gått igen varenda popnit och haft motorn på renovering och fettning och gått igenom förgasarna, vet inte hur den var innan de, för skotern gick knappt, den går bra, alltid, startar alltid och går som ett skott, endast det att den tvekar vid fullt gaspådrag, lite grann, inte mycket, men så man märker av det och stör sig lite på det

EJakobsen

Välkänd medlem
4 apr 2012
880
2
18
Hassela
Kan ju vara nå munstycke som behöver bytas.
Har den körts nere vid Haparanda eller uppe på högfjället?
Kan ju vara bestyckad för att gå på hög höjd, borde väl iofs vara grejer på den som kompenserar för höjd kanske iofs...

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.823
855
113
Kramfors
Har du kört den nu i + graders värme? Om så är fallet kan den småsura en aning pga utomhus tempraturen. Kan räcka med att justera in blandskruvar.

Men vänta med att ställa in luftskruvar samt bränsleskruvar till det blir några minusgrader dvs nästa vinter.

Henkkaa

Välkänd medlem
15 sept 2012
314
0
16
Haparanda
Jag har kört i vinter, allt från -25 till + 3 och samma sak alla gånger, munstycken är org. och ja, bara körd vid kusten, köptes även in vid kusten så jag tror inte den vart uppe nå mycket i fjällen