Summit 700 -00 ovanlig knapp?

Antmeister

Aktiv medlem
1 feb 2009
62
0
6
Piteå
Hallå!

när jag bytte kedjehusolja och pillade därikring upptäckte jag en knapp som bara hängde löst precis ovanför kedjehuset. Jag drog fram knappen och fick då se att det hängde en lös kabel också. Knappens kabel gick till en rund liten box som ser ut som nåt slags relä eller så. (se bild) sen gick båda sladdarna in i kabelhärvan som går mellan styret och motorn. Vad kan det här vara för sladdar?
Bild465.jpg
Kan tillägga att jag har ett okopplat 12volts-uttag men förstår inte varför man skulle ha en knapp till det...

Mvh Anton

NO_EXIT

Välkänd medlem
2 jul 2010
324
1
18
Östersund
Hej Anton!'
Det där är kabelstammen för summern när du lägger i backen, knappen skall egentligen sitta fast och när man vrider i bakspaken skall knappen tryckas ner och du får då ett irreterande bip bip bip ljud. säkerligen bortkpllad av föregående ägare

Antmeister

Aktiv medlem
1 feb 2009
62
0
6
Piteå
Ahaa! vart kopplar man in den så man får pipljudet? tänkte testa så att jag är 100 på att den hör till det :)

Tack för svar!

NO_EXIT

Välkänd medlem
2 jul 2010
324
1
18
Östersund
förmodligen nånstans under styret där det finns in motsvarande kontakt till den röda kabeln, "knappen" skall sitta fast ovanför kjedjehuset så att när du vrider spaken så skall en klack trycka in knappen och klaken skall sitta på spaken från handtaget du vrider på! och du kan vara 200% säker på att kabel ocoh knapp hör dit. har exakt samma på min skoter och 2 tidigare skotrar.