Summit elfel?

Karlström

Välkänd medlem
27 dec 2009
162
0
6
Dalarna
Nu är det så att min xrs summit, 07a, trilskas med mig!
När man rycker igång den så startar allt som det ska.
Nästa gång man rycker igång den, då startar den. Men ingen el når upp till mätarna/lyset?
Det verkar vara slumpen som avgör om allt ska tändas eller ej?
Kan fungera felfritt i tio starter för att sedan trilskas två gånger etc etc ....
Vad kan vara fel?
 

danwed

Välkänd medlem
10 aug 2007
104
0
6
Norrbotten
Byt ut reläna mot bosch relän som håller betydligt bättre än skidoo orginal verkar göra. de flesta åf har alternativa relän som de köper in själva, annars är det bara att ringa o kolla med elfa.se så hjälper de dig att hitta alternativa relän.
 

bowseer

Aktiv medlem
8 nov 2006
66
0
6
härnösand
Näe men ngn av er måste ju prova..
Jag tänkte göra det. Men jag hittar bara ett relä på min skoter, sitter vid batteriet. Men bör inte det vara till hel/halv ljus? Någon som vet om det finns nån fler reläer? Jag har inte efi utan förgasare
 

bowseer

Aktiv medlem
8 nov 2006
66
0
6
härnösand
Nu har jag provat att byta relät och visst funkade det, det funkade dock även både med det gamla relät och utan relä? Utan relä så såg man dock på lyset att skotern inte laddade.
Mitt relä sitter precis vid batteriet på höger sida. Jag har hört nått om ett relä som ska sitta ovanför variatorn men jag kan inte hitta något. I elschemat på min årsmodell hittar jag också bara ett relä så det måste ju vara rätt.