Summit XM 146" 2013 - Pro Rmk 800 155" - M800 SP 153" 2013

simonwallgren

Medlem
18 okt 2013
6
0
1
Tjena, är dags för skoterköp nu och har lite funderingar kring vad ni tycker och tänker. Valet står mellan summiten, m800an och pron. Jag kör mest i hemmatrakterna kring Luleå där det mest blir körning på myrar, ängar och små sluttningar. Blir även ca 5 tripper längre upp i landet för att hitta mer av det vita guldet :blink1: För mig känns det som att en 155" och en 153" blir lite för tråkig för att köra på myr med osv. Undrar om det är nån som har erfarenheter av alla eller nåt märke och kan berätta lite om hur dom är!

Tack på förhand!

/ångestdrabbad skoterköpare

callahan

Välkänd medlem
12 okt 2011
548
0
16
umeå
jag hade valt ski doon, men du måste dock prova alla 3 innan du vet eftersom att skotrarna är rätt så jämna mot varandra.
men då du nu är skoterlös(?) så är det ju lite jobbigt att vänta tills vintern och provköra dom 3. Så du får väl bara ta och köra på magkänsla då =)
Finns dessutom trådar om hur skotrarna upplevs

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
Summit 146 är fantastiskt busig, rmk å m8 är ju som skrivet längre och trevliga vid extrem lutning men för din åkning som du skriver tror jag 146" är roligare men smaken är som baken, själv gick jag ner från 154" till 146" för jag tycker smidigheten överträffar framkomligheten! Kör en hel del brant skogsåkning och där blir jag bättre chaufför på den kortare!

jagheterdaniel

Välkänd medlem
26 okt 2012
1.034
1
38
Luleå
Köpte mig en 146" summit, var inställd på pro'n först.
Men jag tycker att mattan är bättre på summiten, plus att man får ett handsfack för glasögon färdigmonterat :D

Sen såg jag hur en kompis klättrade förra vintern med en 146", det var helt våldsamt brant med täta träd. Raka spåret upp bara :)
Fast han är ju jävligt duktig också!