Nej nej....Det var mellan två tankningar, inte hela sträckan. I så fall skulle det vara sensation. Totalt vet jag inte förbrukningen för vi hade inte full tank på någon av skotrarna när vi startade. Skulle tro att nytron och axxysen låg en bit över 2 liter. Men det är imponerade tycker jag att summiten låg på halva förbrukningen. Som sagt, min sambo lekt e inte lika mycket som vi andra men för den delen så fis-körde hon inte heller och hon lekte en hel del också.0,5 l/mil för Summiten verkar ju otroligt lågt! Få bilar klarar ju ens det... dessutom att Axys endast dragit dryga litern per mil måste ja anses som fantastiskt. Nytron har jag ingen uppfattning om, de kanske drar strax under litern.
Jag hoppas någon har ett bra svar på din fråga för jag är sugen på att byta ut nytron mot något annat och prismässigt ligger ju xp bättre än xm, helt klart. Dyker det upp en xm till rätt pris så skulle jag inte tveka. Tyvärr känns nytron död på marknaden just för tillfället så den får nog vara kvar en stund till.Men vissa säger att Summiten blev mycket bättre med XM:chassiet?! Vad går hon miste om om hon köper en XP (fast med T-motion)?