Summit!!

sigge_signal

Medlem
29 dec 2007
22
0
1
Örnsköldsvik
Tjena har införskaffat en 04 summit 600 jag jag nyss varit och provat inga probem att ta sig fram i halvmeterpuder :rock: men efterledden funkar den desto sämmre :( styr praktiskt taget rätt fram hur man än vrider och vänder har kört kortbandare förut så lite vanna måste man ju skaffa sig men tycker att en 04 inte ska vara helt obrukbar efter led ska byta styrstålen för dom såg halv sliten ut men äre nån som har tips på hur man kan få lite bättre ledegenskapper?? nån kille påstod att man kan schystera framvagnen så den blir breddare och ta bort krängningshämmaren men enda jag hittar att schysstera är hårdheten på fjädrarna och känns dryggt att riva halva skotern för att ta bort krängningshämmaren och vad blire för bättre med det?? så om nån har nått bra tips så är jag tacksam!!!!
tips på bra styrstål??

johan-ö

Välkänd medlem
1 jan 2009
232
0
16
roteberg
bygger du om framvagnen då blir det ju en renegade typ. skulle kanske haft en renegade istället då dom är ju kanon i halmeter puder och även en led racer. tipset annars är ju byta till slp powder pro skidor då styr den iaf.

sigge_signal

Medlem
29 dec 2007
22
0
1
Örnsköldsvik
Hade inte direkt tänkt bygga om framvagnen men får väl börja med att byta styrstål nån som vet var jag hittar bra styrståltill summit 04??

Senast redigerad av en moderator: