Super JAG tvärdog, ingen gnista.

macq

Medlem
8 dec 2008
36
0
1
Timrå
Köpte mig en skoter i helgen.. den gick hur fint som hellst då jag provkörde den och allt verkade perfekt..

drog den till stugan... tog en tur på ca 200m.. sen tvärdog den och gnistan försvann... fick till så det blev en liten gnista någon gång sen helt borta.. vad tror ni det kan vara ?

är det CDI boxen som lagt ner eller tror ni det kan vara ett kabelbrott ?

sen är jag på jakt efter ett elschema till denna eminenta skoter.. någon som har något tips ?

Mvh Markus

Mr Sm-X FR

Välkänd medlem
17 mar 2007
538
0
16
Lauker
Nog kan det vara kabelbrott, ska du ha elchema snacka med din a/c handlare, vill du ha mätvärdena för CDI´n, plattan och t-spolen så har jag nog dom, skicka ett pm så ska vi prova lösa det

macq

Medlem
8 dec 2008
36
0
1
Timrå
jag har inte provmätt någonting än.. har inte hunnit med det efter skotern gick sönder..

sedan tändlåset, hur fungerar det ? .. jag har en röd+gul röd som kommar från batteri, gul som går vidare till CDIn (tror jag).. en till röd som går till startmotor solenoiden.. så långt är jag med på hur det fungerar.. men sedan har jag 2 st svarta.. 1 av dem går till alla dödare sen TROR jag den går till CDIn.. men den andra svart då ? går den också till CDIn ? och får de båda svarta kablarna kontakt med varandra eller skickas det ner någon spänning till CDIn via tändningslåset ?

hoppas ni förstår, annars får jag illustrera med bild.